Institut Antoni Ballester. Art virtual

Centres 3D. Projectes i propostes didàctiques

Dades del centre

Nom del centre :  Institut Antoni Ballester

Adreça : Camí de les arenes, 5. 43300 Mont-roig del Camp

Web: http://agora.xtec.cat/iesaballester/

Codi de centre : e3008638

Correu: e3008638@xtec.cat

Curs: 2017-18

Nivells educatius :

 

Infantil Primària ESO Batxillerat Cicles formatius

X

 

Dades de la persona responsable

 

Cognoms i nom : Estopà Blanch, Alexandra

Càrrec : Directora

 

Projectes sobre Tecnologies 3D en els àmbits:

 

Impressió 3D RA RV Altres (indicar la Tecnologia)
x x

 

Títol dels projectes que esteu desenvolupant :

 

Art virtual ( optativa 3r ESO)

 

Títol de les unitats didàctiques proposades :

Hologrames
Realitat augmentada sobre art
RV gent gran
Cospaces

 

Projecte sobre Tecnologies 3D

Nom del projecte : Art virtual

Àmbit : Artístic

Breu resum:

Es tracta d’una matèria optativa quadrimestral que apropa els alumnes a l’art del futur, aplicant un tastet de tecnologia 3D. Han de realitzar diferents treballs, en individuals i en grup. Treballen una hora d’aula i una hora d’ordinadors a la setmana.

Descripció del projecte:

Es tracta d‘un seguit de reptes per crear i exposar l’art virtual.

Comencem per la realitat virtual més antiga, els hologrames, on faran un creació pròpia.

Després treballem la realitat augmentada aplicada a uns posters sobre un pintor.

La realitat virtual ens porta només a compartir experiències i a gaudir d’experiències sense aixecar-se de la cadira. Com a creació, només faran alguna fotografia 365 amb una app, Street View.

Amb CoCpaces crearan espais virtuals d’exposició de les obres generades a classe de visual i plàstica.

 

Enllaços (Blogs, vídeos, etc) :

http://agora.xtec.cat/iesaballester/categoria/general/dep/vip/

visible al llarg del curs

Propostes Didàctiques sobre Tecnologies 3D

Nom de la unitat didàctica : Hologrames

Àmbit : artístic

Breu resum:

 

  • Construcció d’un aparell per veure hologrames.
  • Crear amb power point un patró de quatre imatges (fixes o gif) que convertirem en un video a youtube  i després visualitzarem.

 

Descripció de la unitat didàctica:

A partir del video, https://www.youtube.com/watch?v=OIaL0jLmFC0, farem l’aparell. RECURS: Reciclem les tapes velles de dossiers per fer-ho.

Amb el ordinadors, farem el video amb power point seguin les instruccions de https://www.youtube.com/watch?v=gD7_xt7m4Ew. Hem de partir dels nostres dissenys artístics.

Acabarem visualitzant l’art hologràfic que hem creat.

Enllaços (Blogs, vídeos, etc) :

http://agora.xtec.cat/iesaballester/categoria/general/dep/vip/

visible al llarg del curs

Propostes Didàctiques sobre Tecnologies 3D

Nom de la unitat didàctica: Realitat augmentada sobre art

Àmbit : artístic

Breu resum:

 

  • Treballem com Michael Craig-martin, dibuixem siluetes d’objectes escolars a uns posters
  • Utilitzarem la realitat augmentada amb augmentaty. Amb video, so i text

 

Descripció de la unitat didàctica:

Descobrim i investiguen a Michael Craig-martin. Fem una llista dels trets característics de la seva obra.

Per grups treballem com ell copiant objectes o calcant-los. Anem també en compte amb els colors i les tècniques utilitzades. La superposició de línies , contorns i colors ens dona els pòsters resultants.

Ara cal donar un toc augmentat a l’obra. Investiguem sobre com s’han construït, d’on ve la paraula, com s’escriu , com sona amb diferents idiomes (els dels alumnes del centre)

Exposem l’obra. De visita obligada per als alumnes de l’aula d’acollida del centre.

Enllaços (Blogs, vídeos, etc) :

http://agora.xtec.cat/iesaballester/categoria/general/dep/vip/

visible al llarg del curs

 

Propostes Didàctiques sobre Tecnologies 3D

Nom de la unitat didàctica : Grans viatges

Àmbit : artístic

Breu resum:

 

  • Aprofitant que tenim contacte amb la gent gran del casal a la matèria de treball comunitari, farem que els nostres avis pugin visitar des de la cadira amb realitat virtual i reforzos sensorials; el país o ciutat que treballen aquell mes.

 

Descripció de la unitat didàctica:

Al casal, cada mes treballen una ciutat, busquen fotografies, fan el menjar típic, monuments, art…. Els alumnes hi van un cop a la setmana.

Durant les visites-classe, investiguen que els hi ha cridat més l’atenció del país que estan treballant i comencen a treballar amb això.

A classe, per grups, buscaràn imatges, olors i sons per reproduir fidelment la visita virtual al lloc on han decidit portar als avis.

En una de les visites posaran en pràctica la visita virtual-sensorial.

Enllaços (Blogs, vídeos, etc) :

http://agora.xtec.cat/iesaballester/categoria/general/dep/vip/

visible al llarg del curs.

 

Propostes Didàctiques sobre Tecnologies 3D

Nom de la unitat didàctica : CoSpaces

Àmbit : artístic

Breu resum:

 

  • Construeixen un museu virtual per exposar les seves obres estudiant les possibilitats de cospaces.

 

Descripció de la unitat didàctica:

Cada classe, afegeix un repte a la creació de l’espai. Primer, trien l’espai, el fons, els elements…

Els porten a l’espai, creen diferents escenes per apropar-nos a les obres.

Dependrà de la destresa dels alumnes l’incorporació d’elements a l’obra. Podrien afegir só, moviment, un guia….o només deixar l’espai.

Enllaços (Blogs, vídeos, etc) :

http://agora.xtec.cat/iesaballester/categoria/general/dep/vip/

visible al llarg del curs