Scratch Challenge Day

Què és?

Jornada-taller pràctica adreçada als docents que va apropar i presentar la iniciativa mSchools Scratch Challenge del Departament d’Ensenyament. Una proposta pràctica, creativa i compartida.

Objectius:

• Treballar el pensament computacional a les aules
  • Estimular la creativitat dels alumnes, compartir mirades i fomentar la curiositat per aprendre, tot atenent la diversitat i fomentant la coeducació
  • Generar reflexió i posar en valor el coneixement amb la barreja de professionals de diferents àmbits
  • Engrescar i donar suport als docents per a què ho implementin a les aules
  • Avaluació formadora, fer-se conscient del propi aprenentatge: què aprenen, com aprenen, què aconseguim i què preteníem
  • Aprenem fent i reflexionant

A partir d’un TOCA-TOCA (mini-taller on es va convidar als docents a provar, inventar, crear, cooperar amb el seu grup):

1. Lego Wedo: muntatge i programació
  2. Bee-bot i roomba (jugar amb l’espai i les coordenades (x,y) i els sensors i fer itineraris inventats pel grup)
  3. Makey-makey (fer petites programacions amb materials conductors: plàtans, joc d’en Simon amb material de reciclatge
  4. Jocs de laberints: els personatges i els escenaris
  5. Jocs del Pong
  6. LightBot, Code.org i SpriteBox: juguem i descobrim

MOSAIC: Dos/tres participants de cada grup van formar un nou grup on es van convertir en EXPERTS i van explicar al nou grup què van fer al seu TOCA-TOCA. Cada mini-taller tenia 10 minuts per explicar la seva experiència. Rotllanes d’opinions, valoracions i conclusions.

L’objectiu de la Jornada va ser treballar el pensament computacional a les aules estimulant la creativitat dels alumnes, compartint mirades i fomentant la curiositat. És per això que aquesta sessió la vam dinamitzar generant reflexió, barrejant professionals i sobretot fomentant la implementació posterior a les aules.