Scratch Challenge Day

Què és?

Jornada-taller pràctica adreçada als docents que va apropar i presentar la iniciativa mSchools Scratch Challenge de l’Àrea TAC del Departament d’Ensenyament.  Una proposta pràctica, creativa i compartida.

Objectius:

Treballar el pensament computacional a les aules.

Estimular la creativitat dels alumnes, compartir mirades i fomentar la curiositat per aprendre, tot atenent la diversitat i fomentant la coeducació.

Generar reflexió i posar valor al coneixement amb la barreja de professionals de diferents àmbits.

Engrescar i recolzar als docents per a què ho implementin a les aules.

Avaluació formadora fer-se conscient del propi aprenentatge:  què aprenen, com aprenen, què aconseguim i què preteníem.

Aprenem fent i reflexionant.

A partir d’un TOCA-TOCA (mini-taller on es va convidar als docents a provar, inventar, crear, cooperar amb el seu grup).

1. Wedo-lego: muntatge i programació .
  2. Bee-bot i roomba ( jugar amb l’espai i les coordenades (x,y)  i els sensors i fer itineraris inventats pel grup).
  3. Makey-makey ( fer petites programacions amb materials conductors: platans, joc d’en Simon amb material de reciclatge.
  4. Jocs de laberints: els personatges i els escenaris
  5. Jocs de Pong
  6. LightBot, Code.org i SpriteBox  juguem i descobrim.

MOSAIC
_ Dos/tres participants de cada grup van formar un nou grup on es van convertir en EXPERTS i van explicar al nou grup què van fer al seu TOCA-TOCA. Cada mini-taller tenia 10 minuts per explicar la seva experiència).Rotllanes d’opinions, valoracions i conclusions.

L’objectiu de la Jornada va ser treballar el pensament computacional a les aules estimulant la creativitat dels alumnes, compartint mirades i fomentant la curiositat  per això aquesta sessió la vam dinamitzar generant reflexió, barrejant professionals i sobretot fomentant la implementació a les aules posterior.

Moltes gràcies a t@ts per fer-ho possible!

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *