Recursos didàctics Tecnologies 3D

Activitats didàctiques

El propòsit d’aquesta activitat és la d’oferir als docents eines per treballar continguts i competències bàsiques de diferents àmbits de forma transversal aprofitant les possibilitats que ens ofereix el disseny i impressió 3D.

En el procés de disseny de l’activitat s’ha prioritzat que fos un disseny inclusiu i que incorporés mesures universals d’aprenentatge.

Volem que sigui una activitat complerta, però, alhora, oberta i flexible perquè  es pugui adaptar fàcilment a la realitat de cada centre. En aquesta realitat es poden seleccionar part dels continguts i de les competències bàsiques proposades i els els diferents indicadors d’avaluació.

Al final del document teniu un petit recull de recursos que us poden ser d’utilitat, tant a nivell tecnològic, com a nivell de la programació de l’activitat.

Esperem que aquesta activitat us sigui d’utilitat i us convidem a que ens feu els suggeriments i les aportacions que considereu necessàries per millorar-la.

En aquest document trobareu :

  • Descripció de l’activitat
  • Objectius d’aprenentatge
  • Competències bàsiques que es treballen
  • Continguts que es treballaran
  • Criteris d’avaluació
  • Indicadors d’avaluació
  • Temporització
  • Disseny inclusiu de l’activitat
  • Mesures universals d’aprenentatge aplicades a l’activitat didàctica
  • Recursos

Per qualsevol consulta, comentari o suggerència sobre l’activitat didàctica  jcanuda1@xtec.cat amb l’etiqueta [Activitat Didàctica].

Les propostes són :

  • Aplicables als centres educatius
  • Obertes i Flexibles

Els objectius :

  • Ajudar als centres educatius a incorporar les tecnologies 3D a l’aula.
  • Utilitzar la metodologia per projectes.
  • Donar protagonisme a la creativitat i al treball interdisciplinari.

Recursos per aplicar a l’aula

El projecte ens guiarà en el procés d’escanejar figures en 3D per poder mostrar-los posteriorment en realitat augmentada.

Col·leccions d’aplicacions al ToolBox

Recull d’algunes de les aplicacions més pràctiques per portar la realitat augmentada a l’aula i poder experimentar amb les seves possibilitats.

Apps per fer servir amb Google Cardboard o altres ulleres de realitat virtual. La tipologia d’aplicacions és àmplia, ja que es tenen en compte des de les imatges o vídeos a 360ª a jocs en escenaris virtuals interactius.

Recursos a internet

Recull de recursos sobre Tinkercad
Recull de recursos sobre SketchUp
Recull de recursos sobre CoSpaces

Recursos de suport pel disseny d’activitats didàctiques

Materials per conèixer el currículum de l’educació primària i la seva vinculació amb el dia a dia de les escoles i de la pràctica a l’aula.

En aquesta web trobareu pautes de disseny d’activitats per fer-les més accessibles per a tothom.

  • Una altra mirada és possible

Una mirada cap a l’educació inclusiva

 

Contacta amb nosaltres

Per qualsevol consulta formaciotac2@xtec.cat amb l’etiqueta [Tecnologies3D].