Activitats didàctiques
El propòsit d’aquesta activitat és la d’oferir als docents eines per treballar continguts i competències bàsiques de diferents àmbits de forma transversal aprofitant les possibilitats que ens ofereix el disseny i impressió 3D.
En el procés de disseny de l’activitat s’ha prioritzat que fos un disseny inclusiu i que incorporés mesures universals d’aprenentatge.
Volem que sigui una activitat complerta, però, alhora, oberta i flexible perquè es pugui adaptar fàcilment a la realitat de cada centre. En aquesta realitat es poden seleccionar part dels continguts i de les competències bàsiques proposades i els els diferents indicadors d’avaluació.
Al final del document teniu un petit recull de recursos que us poden ser d’utilitat, tant a nivell tecnològic, com a nivell de la programació de l’activitat.
Esperem que aquesta activitat us sigui d’utilitat i us convidem a que ens feu els suggeriments i les aportacions que considereu necessàries per millorar-la.
En aquest document trobareu :
- Descripció de l’activitat
- Objectius d’aprenentatge
- Competències bàsiques que es treballen
- Continguts que es treballaran
- Criteris d’avaluació
- Indicadors d’avaluació
- Temporització
- Disseny inclusiu de l’activitat
- Mesures universals d’aprenentatge aplicades a l’activitat didàctica
- Recursos
Per qualsevol consulta, comentari o suggerència sobre l’activitat didàctica jcanuda1@xtec.cat amb l’etiqueta [Activitat Didàctica].
Les propostes són :
- Aplicables als centres educatius
- Obertes i Flexibles
Els objectius :
- Ajudar als centres educatius a incorporar les tecnologies 3D a l’aula.
- Utilitzar la metodologia per projectes.
- Donar protagonisme a la creativitat i al treball interdisciplinari.
Recursos per aplicar a l’aula
El projecte ens guiarà en el procés d’escanejar figures en 3D per poder mostrar-los posteriorment en realitat augmentada.
Col·leccions d’aplicacions al ToolBox
Recull d’algunes de les aplicacions més pràctiques per portar la realitat augmentada a l’aula i poder experimentar amb les seves possibilitats.
Apps per fer servir amb Google Cardboard o altres ulleres de realitat virtual. La tipologia d’aplicacions és àmplia, ja que es tenen en compte des de les imatges o vídeos a 360ª a jocs en escenaris virtuals interactius.
Recursos a internet
Recull de recursos sobre Tinkercad | |
Recull de recursos sobre SketchUp | |
Recull de recursos sobre CoSpaces |
Recursos de suport pel disseny d’activitats didàctiques
Materials per conèixer el currículum de l’educació primària i la seva vinculació amb el dia a dia de les escoles i de la pràctica a l’aula.
- Recursos digitals per al Disseny Universal d’Aprenentatge
- Recursos digitals a l’aula que fomenten el desenvolupament de les competències bàsiques i, alhora, construeixen un canal d’aprenentatge transversal per al desenvolupament de la resta de competències bàsiques i faciliten un paper actiu de l’alumnat en el propi procés d’aprenentatge.
- Dissenyant per l’accessibilitat
En aquesta web trobareu pautes de disseny d’activitats per fer-les més accessibles per a tothom.
- Una altra mirada és possible
Una mirada cap a l’educació inclusiva
Contacta amb nosaltres
Per qualsevol consulta formaciotac2@xtec.cat amb l’etiqueta [Tecnologies3D].