Acollida digital d’alumnes, docents i famílies

A mesura que el centre es va transformant digitalment, és més necessari tenir un pla d’acolliment digital per a docents, per a alumnes i per a famílies.

Aquest pla d’acolliment sol està format per diverses parts:

• Un espai públic, normalment alguna pàgina al web del centre, on es descriuen els serveis que cadascun dels col·lectius poden utilitzar i que són oferts pel centre.

• Un espai de formació. Conèixer els serveis i saber-los utilitzar són coses molt diferents. Per això, sol ser recomanable acompanyar l’espai on es descriuen els serveis amb videotutorials per a saber-los utilitzar. Igualment, a l’inici de curs els centres acostumen a dedicar hores a fer formació al professorat nou, per tal que coneguin tot el funcionament i els espais on poden trobar la informació necessària. Aquest espai de formació pot estar repartit:
        • cursos Moodle o d’algun altre EVA per a la formació de docents nous.
        • espai privat al web amb videotutorials i píndoles formatives sobre aspectes concrets de funcionament de les aplicacions digitals.

• Un protocol d’acollida, amb la relació d’accions a realitzar quan s’incorporen noves persones al centre (professorat, alumnat, PAS o famílies), temporitzades i amb els responsables corresponents: creació d’usuaris, assignació de permisos, etc.