Tècnic/a preventiu

El tècnic preventiu realitza tasques de prevenció d’incidències: actualitzacions de programari, revisió de les còpies de seguretat, etc. El tècnic també pot donar un cop de mà amb altres tipus de configuracions sobre els equips que tenen manteniment.

Teniu tota la informació sobre el tècnic preventiu en el següent enllaç:

https://xtec.gencat.cat/ca/at_usuari/suport/suportpreventiu/

Podeu saber quin dia ve el tècnic preventiu consultant el Portal d’Autoservei (Remedy). Les visites planificades queden com una incidència més:

Per causa de força major (festiu local, excursió del centre, etc.) es pot reprogramar una visita.

Servei preventiu planificat de proximitat
Gestió del servei

Tots els centres tenen accés a aquest servei de forma planificada. La gestió i seguiment de visites del suport tècnic als centres i serveis educatius es realitza mitjançant l’eina Planificador.

La petició de serveis remots preventius es realitza contactant al SAU.

Aquest servei és un suport als coordinadors TIC dels centres per a dur a terme actuacions que permetin prevenir i evitar futures incidències o mal funcionament de les infraestructures TIC que només es poden dur a terme de forma presencial.

Aquest servei es concreta en visites periòdiques d’un especialista en TIC a cada centre / servei.

Addicionalment el coordinador TIC pot demanar al SAU serveis específics en remot que també reforcen la prevenció d’incidències o mal funcionament de les infraestructures.

  • Actualització del sistema operatiu
  • Administració d’elements compartits
  • Configuració adequada de la connectivitat, estacions i perifèrics
  • Instal·lació i actualització de programari
  • Instal·lació i configuració d’impressores
  • Neteja lògica d’equips
  • Revisió d’estació de treballs
  • Revisió de la gestió de perifèrics
  • Revisió i optimització de les funcions del servidor
Funcionament

El gestor TIC de cada territori fa una proposta de les visites als centres i serveis educatius. Els/les coordinadors/res TIC dels centres i serveis educatius poden consultar les dates de les visites i fer-ne el seguiment mitjançant l’eina Planificador, dins l’Espai de Suport TIC.

Recordeu que…

No utilitzeu el servei preventiu planificat de proximitat per a la resolució d’incidències, sempre que tingueu una incidència comuniqueu-la al SAU per a la seva atenció immediata i la seva  resolució.

Més informació

Scroll to Top