Del pla TAC a l’EDC

L’EDC és una evolució del Pla TAC. D’una banda, s’alinea amb el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC), i per altra, incorpora els canvis socials i tecnològics que s’han anat esdevenint. El tercer canvi rellevant és la incorporació en l’EDC de l’apartat que recull tots els documents de centre que fan referència a la seva cultura digital (protocols d’ús de dispositius, NOFC…). Finalment, es flexibilitza la seva estructura amb l’objectiu d’adaptar-se a la diversitat de centres.

Respecte al PEDC, l’EDC s’articula seguint els eixos proposats (alumnat, professorat i centre) i s’enfoca a l’assoliment de la competència digital, fent èmfasi en les metodologies didàctiques i la inclusió digital.

Els centres que ja tenen el Pla TAC realitzat amb anterioritat, només cal que en la pròxima revisió, incorporin els elements esmentats.

És imprescindible llegir acuradament els dos documents de referència, el Pla d’educació digital de Catalunya i l’Estratègia Digital de Centre, per copsar les diferències en l’enfocament de l’antic Pla TAC i la nova EDC.