Mentoria digital

La Mentoria Digital és un recurs per a donar suport als centres en el marc del Pla d’Educació Digital 2020-2023. El principal objectiu és l’assoliment de la Competència digital de l’alumnat a través de l’elaboració i implementació de l’Estratègia digital de centre, que ha de permetre a més, la millora de la Competència digital del professorat i la millora del nivell de maduresa digital dels centres educatius. El projecte compta amb el finançament dels Fons europeus, gestionats pel Ministeri d’Educació.

Objectius en el marc del Pla d’Educació Digital 2020-2023

• Tots els alumnes de Catalunya han d’assolir el nivell corresponent a la Competència digital de l’alumnat.
  • Tots els centres de Catalunya han de tenir feta la seva EDC, com a molt tard al juny de 2023.
  • Tots els docents hauran de tenir acreditada la Competència digital docent.

Funcions del mentor/a digital

Amb la finalitat d’ajudar als centres a assolir els objectius esmentats s’ha creat el perfil de mentor/a digital amb les següents funcions:

1. EDC: acompanyar l’elaboració i implementació de l’EDC
  • Creació de la Comissió digital.
  • Inici de la part de Cultura digital de l’EDC.
  • Realització de les quatre fases de l’EDC
  • Impulsar la planificació de l’avaluació de la competència digital de l’alumnat (tots els centres, han de tenir un document on s’especifiqui com s’ha planificat la implementació i avaluació de la competència digital de tot l’alumnat del centre).
  1. FIC: assessorar els formadors per a la tria dels mòduls que s’adeqüin a la tipologia del centre, fer la importació dels mòduls al curs de la FIC, assessorar els formadors de cada centre sobre els continguts, tasques i dinàmiques del curs.
  2. Recollida d’indicadors: recollir indicadors de la maduresa digital dels centres i del desenvolupament de la seva EDC a través d’una plataforma.
  3. Grup de treball dins la subxarxa d’EDC: dinamitzar un grup de treball amb els centres mentoritzats. La subxarxa forma part de la XTCD.

Esquema organitzatiu de la mentoria