El Departament d’Educació se suma a l’aliança entre Netmentora Catalunya i Fundació BCN Formació Professional per recolzar els projectes emprenedors que surten de la FP a través del premi FPconsolida.

L’aliança es realitza a través dels projectes d’innovació que integra ImpulsFP, la unitat d’innovació de la  Direcció General de formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial

Els premis FPconsolida seran l’inici d’un acompanyament empresarial per projectes emprenedors de FP. Els premis ofereixen als emprenedors de la FP un acompanyament empresarial per ajudar-los a consolidar els seus projectes. Amb la incorporació del Departament d’Educació ( ImpulsFP ) a l’aliança entre Netmentora Catalunya i la Fundació BCN Formació Professional, es pretén ampliar l’abast i l’accés a docents i emprenedors de tot Catalunya.

Com a novetat, els premis romandran oberts durant tot l’any i durant la Nit de l’Emprenedoria de la Fundació BCN Formació Professional, els projectes seleccionats tindran un espai de difusió per donar a conèixer les seves empreses i per arribar als alumnes de l’FP que tinguin la inquietud d’emprendre.

L’acompanyament empresarial de projectes FP està liderat per Netmentora Catalunya, la major xarxa europea de líders empresarials. L’objectiu és donar un suport sense cost per a projectes emprenedors de la FP i eines per a consolidar-se a través de l’experiència dels principals referents empresarials del territori català, que aporten el seu coneixement per donar resposta als reptes que presenten les iniciatives emprenedores.

Durant 4 mesos es realitza un primer seguiment i estudi on s’analitza la viabilitat, potencialitat del model de negoci i les necessitats de la persona emprenedora tot connectant-la amb referents i experts d’empresa que l’ajudaran. Si la iniciativa es prou sòlida, aquest procés d’acompanyament pot ampliar-se fins als 2 anys. L’objectiu és ajudar a consolidar projectes mitjançant l’intercanvi de coneixement i la intel·ligència col·lectiva, alhora que s’introdueix als emprenedors en una dinàmica basada en la reciprocitat i el creixement en xarxa.

Gràcies a aquesta iniciativa es pretén contribuir al desenvolupament del teixit econòmic català i a la creació d’ocupació des de la FP. És per això que el professorat té també un paper clau

a l’hora de detectar projectes amb potencial i animar els alumnes emprenedors a dur-los a terme.

Per aplicar podeu fer-ho a través d’aquest enllaç.