Estudiants del Campus Professional de la UVIC-UCC s’informen sobre FP Dual en una taula rodona amb empresaris

La Formació Professional Dual (FP Dual) és, avui dia, una de les modalitats que combina l’estudi amb la feina que més beneficis aporta tant a les empreses com als estudiants. El Campus Professional de la UVic-UCC, coincidint amb la quarta edició de l’European Vocational Skills Week, va organitzar, dimecres a l’espai Roca Umbert d’UGranollers, la taula rodona “La FP i la FP Dual, un compromís amb el teu futur”. L’acte va comptar amb les intervencions de Carme Tomàs, Group HR Director & Compliance Officer a Figueras Seating Solutions, Meritxell Casasayas, responsable de Màrqueting a Alpha Disseny i Ivan Gonzalez, director comercial a Apen, així com dels estudiants del cicle formatiu de Màrqueting i Publicitat Clàudia Giralt i Ferran Aguado, que desenvolupen FP Dual.

La sessió va començar amb una presentació de les empreses i els alumnes, en què els representants empresarials van explicar el valor dels alumnes que desenvolupen FP Dual. Carme Tomàs va destacar que, en una empresa multinacional com la que ella representa, la figura d’un alumne dual permet conèixer a fons els estudiants i, d’aquesta manera, “ensenyar-los millor i adaptar-los a l’empresa”. La multinacional Figueras Grup ja fa més de cinc anys que col·labora amb la UVic-UCC i altres centres acollint alumnes en format dual. Clàudia Giralt, que actualment desenvolupa el seu Dual en aquesta empresa, va afirmar que aquest sistema li permet “créixer i madurar” i que dins l’empresa se sent “molt acollida”. Reconeix que compaginar classes i feina “requereix esforç” però, segons ella, es tracta d’”afrontar-ho amb ganes i organitzar-se”.

Txell Casasayas, per la seva banda, va destacar que tenir un estudiant en dual a l’empresa els aporta molt coneixement sobre l’ús de les xarxes socials. En la seva intervenció va fer èmfasi en “la importància de l’actitud com a element clau en la incorporació de joves talents a qualsevol organització”. “La proactivitat és vital en un alumne en pràctiques, ja que necessita adaptar-se ràpid a l’entorn i aportar idees que sempre són ben rebudes”, va dir Casasayas.

Finalment, Ivan Gonzalez, director comercial d’Apen, va estar acompanyat de Ferran Aguado, l’estudiant de segon curs que realitza la formació dual en aquesta empresa informàtica. Gonzalez va valorar la iniciativa que mostra l’estudiant que, per la seva banda, va aconsellar als alumnes que estiguin oberts a fer moltes tasques diferents i no se centrin només en el que saben fer. “Podem aportar molt a les empreses”, va dir.

A la jornada hi van assistir estudiants de primer curs del cicle formatiu de Màrqueting. L’acte va començar amb un moment de record a Pol Triñanes Moreno, l’estudiant del cicle formatiu en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius del Campus Professional de la UVic-UCC, que dimecres va perdre la vida en un accident de trànsit.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *