La situació actual de pandèmia i les classes en model híbrid, amb un 50% de les mateixes en modalitat online, suposen una dificultat afegida pels alumnes que comencen el seu camí en la Formació Professional a Catalunya. No obstant això, les dificultats també poden ser un motor de canvi i millora, tal i com ha demostrat l’alumnat de primer curs del cicle formatiu de Projectes d’Edificació de l’INS Provençana: el 17/02/2021 han presentat per videoconferència les solucions als projectes plantejats després d’uns mesos treballant amb metodologia ABP
A la videoconferència es van connectar membres de l’equip docent, alumnat dels cicles formatius de la família professional, membres de l’equip directiu, coordinadors del centre dels programes activafp i innovafp, així com representants del Departament d’Educació, empreses… més de 60 persones.
S’ha fet palès com s’han resolt els projectes amb creativitat, treball cooperatiu i amb els mitjans tecnològics que donen els programes AutoCAD, Sketchup, renderizado, video 360º, etc, demostrant la capacitat d’aprendre de l’alumnat anant més enllà del currículum establert.
A més de les explicacions tècniques de les solucions que s’han fet a un nivell professional, s’han pogut observar competències clau i transversals de l’alumnat durant les presentacions. Remarcar la implicació de tot l’equip docent i l’acompanyament a l’alumnat en tot moment.
La intervenció final de Ignasi Pérez Arnal, director de BIM Academy, ha aportat consells i una visió de futur del sector de la arquitectura i la construcció 4.0
La il·lusió amb que es presenten aquests projectes es fruit del treball de l’alumnat i la satisfacció de superar un repte plantejat a l’inici de curs que a primera vista semblava inabordable.
La iniciativa del docent Paco Sánchez, ha estat fer un correu de difusió de la data i hora de presentació dels projectes, fent arribar el link de la videoconferència als contactes que preveia podrien estar interessats en saber la feina realitzada.