Professors o gamers?

En temps de confinament i distanciament social que adaptar-se, cal innovar. I els professors de formació professional és el que estan fent. Fa molt de temps que els joves utilitzen eines de comunicació online per compartir les seves experiències, per jugar en equip.

Eines com Discord emprada per Gamers, una utilitat per utilitzar-se mentre es juga en un PC, en una cosola, que permet xat de veu, pantalles compartides, trucades de video.

La qüestió més important, les noies i nois de la formació professional l’utilitzen de forma fluida i ja en disposen en els seus equips informàtics, perque no utilitzar-la en hores de classe online? perque els professors no ens formem amb els nostres alumnes a emprar una eina de comunicació online?

Aquest ha estat el moment, el professorat s’ha convertit en alumne de gamers, per posteriorment dur a terme les classes online, resoldre dubtes, compartir pantalla.

Però no existien altres eines? SI, certament hi ha d’altres eines que permeten aquestes mateixes tasques, però falta la més important, és el moment d’apropar-nos i que millor forma que el professorat s’apropi a la forma d’interactuar dels joves de la formació professional i aprendre dels alumnes que també utilitzen la tecnologia en el seu dia a dia i en l’esbarjo.

Josep Ma. Flix
Coordinació innovaFP