Quan el guix deixa pas al youtube

Sóc un profe que gaudeix a l’aula, i que com diria un artista de teatre, “m’agrada el contacte amb el públic” i els primers dies de confinament van suposar un shock. En un tres i no res em vaig trobar tancat a casa sense poder anar al centre.

Com a docent no em considero un gran amant de les tecnologies, podem dir que més mal que bé, tinc una relació coordial amb elles. Així que els primer dies em trovaba perdut i desorientat. Que podia fer?

Després d’aquest primers moments de desconcert, vaig reaccionar i en el meu cap rodinava la idea de com poder ajudar als meus alumnes i als alumnes d’arreu. Es així, que com un nen que comença aprendre a nedar vaig llençar-me a la piscina, amb la por de no saber molt bé el que passaria, però amb la i l’empoció de saber que s’obria un munt de possibilitats a davant meu.

D’aquesta manera es com a sorgit el canal de youtube Lecciones de FOL en el que, faig un resum d’un curs sencer de FOL. A l’inici vaig crear el curs amb una sola finalitat: ajudar a estudiants d’arreu de l’estat que tenen dificultats amb FOL per entendre-ho millor, aquest és el motiu pel qual estan grabats en castellà.

Aquesta ha estat la meva petita contribució en aquest esforç col·lectiu que estem fem tots  per arribar a normalitzar al màxim la situació. Una situació que cap de nosaltres hauria imaginat. Crec que aquest canal pot tenir diferents utilitats: es pot implementar el flipped classroom amb l’alumnat, ells poden veure els videos com a repàs d’aluna prova o el més important de tot: fer-los servir durant la pandèmia del COVID-19.

Mai pensaria que de una situació tan negativa treiés el youtuber que porto a dintre i així aconsseguir passar del guix al  youtube.

Guillem Gay Martí

Docent de l’Area de FOL