Dinàmiques d’aula a l’INS Esteve Terradas

Segons la disponibilitat del nostre centre , hem treballat la intercomprensió (Euromania) com a assignatura optativa o quinzenalment durant tot el curs.

Quan he impartit Euromania com a matèria Optativa, he utilitzat una programació pròpia basada en el llibre. No obstant, quan la dinàmica ha sigut quinzenal la programació de la matèria de castellà , en el meu cas, ha inclòs les activitats d’Euromania.

El contingut de la matèria , l’enfocament del contingut i la metodologia utilitzada s’adapten fàcilment als diversos perfils d’alumnat: alumnat convencional, alumnat d’AO (conductual), alumnat de currículum adaptat (grup E).

     Avaluació del projecte com a taller quinzenal: avaluació inicial (fitxa) + s’avalua el portafolis amb 1p a la mitjana trimestral.

Avaluació del projecte com a assignatura optativa d’ampliació de llengua i literatura castellana a 1r d’ESO (2h setmanals): avaluació inicial (fitxa) +

  • La materia s’ avaluarà tenint en conte els següents criteris d’avaluació:
  • 40% portafoli, examen…
  • 60% competències bàsiques (10% competència comunicativa oral, 10% competència comunicativa escrita- redacció, lectura 10% competència cultural y artística(pòster), 10% competència social y ciutadana (actitud, puntualitat, assistència), 10% autonomia personal deures), (10% competència digital).

 

Valoració personal del projecte

  • Des del primer dia de classe intento desdramatitzar la dificultat (inexistent) del projecte al meus alumnes …els faig entendre que no es tracta d’aprendre llengües, sinó de construir competències d’intercomprensió.
  • Les llengües són alhora semblants i diferents. L’estudi de les similituds i les discrepàncies permet passar amb més o menys facilitat d’una llengua a l’altra. Com a professora he procurat sempre motivar i enlluernar els meus alumnes envers la matèria i tots ens engresquem i ens ho passem d’allò més bé. He aconseguit que em saludin pel passadís en qualssevol de les llengües romàniques del projecte.

 

  • Els alumnes de l’Esteve que fan Euromania , al final del projecte, se senten satisfets i afortunats d’haver assolit la competència de comprensió plurilingüe en les 7 llengües romàniques

 

Activitats fetes:

Les proposades pel llibre Euromania, titulars de diari, cançons d’Internet karaoke, activitats de lectura, escriptura, murals etc

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>