Dinàmiques d’aula a l’INS Esteve Terradas

Segons la disponibilitat del nostre centre , hem treballat la intercomprensió (Euromania) com a assignatura optativa o quinzenalment durant tot el curs.

Quan he impartit Euromania com a matèria Optativa, he utilitzat una programació pròpia basada en el llibre. No obstant, quan la dinàmica ha sigut quinzenal la programació de la matèria de castellà , en el meu cas, ha inclòs les activitats d’Euromania.

El contingut de la matèria , l’enfocament del contingut i la metodologia utilitzada s’adapten fàcilment als diversos perfils d’alumnat: alumnat convencional, alumnat d’AO (conductual), alumnat de currículum adaptat (grup E).

Avaluació del projecte com a taller quinzenal: avaluació inicial (fitxa) + s’avalua el portafolis amb 1p a la mitjana trimestral.

Avaluació del projecte com a assignatura optativa d’ampliació de llengua i literatura castellana a 1r d’ESO (2h setmanals): avaluació inicial (fitxa) +

• La materia s’ avaluarà tenint en conte els següents criteris d’avaluació:
  • 40% portafoli, examen…
  • 60% competències bàsiques (10% competència comunicativa oral, 10% competència comunicativa escrita- redacció, lectura 10% competència cultural y artística(pòster), 10% competència social y ciutadana (actitud, puntualitat, assistència), 10% autonomia personal deures), (10% competència digital).

Valoració personal del projecte

• Des del primer dia de classe intento desdramatitzar la dificultat (inexistent) del projecte al meus alumnes …els faig entendre que no es tracta d’aprendre llengües, sinó de construir competències d’intercomprensió.
  • Les llengües són alhora semblants i diferents. L’estudi de les similituds i les discrepàncies permet passar amb més o menys facilitat d’una llengua a l’altra. Com a professora he procurat sempre motivar i enlluernar els meus alumnes envers la matèria i tots ens engresquem i ens ho passem d’allò més bé. He aconseguit que em saludin pel passadís en qualssevol de les llengües romàniques del projecte.

• Els alumnes de l’Esteve que fan Euromania , al final del projecte, se senten satisfets i afortunats d’haver assolit la competència de comprensió plurilingüe en les 7 llengües romàniques

Activitats fetes:

Les proposades pel llibre Euromania, titulars de diari, cançons d’Internet karaoke, activitats de lectura, escriptura, murals etc