El Pensament Computacional és considerat com una habilitat fonamental per a la vida en el segle XXI, i aquesta importància es reflecteix en el Pla d’Educació Digital de Catalunya. Aquest projecte de l’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació té com a objectiu oferir materials didàctics i formació, per tal de treballar el pensament computacional a les aules, tot desenvolupant la competència digital de l’alumnat. (+ informació)

Catàleg de robòtica

Informació sobre els elements de les dotacions de robòtica educativa. Hi trobareu la descripció dels equipaments i alguns recursos addicionals.

PC Desendollat

Logotip del Pensament Computacional Desendollat

Propostes didàctiques, activitats i píndoles per treballar amb l’alumnat el pensament computacional de forma desendollada.

Scratch i Scratch Jr

Logotip de Scratch

Propostes didàctiques i activitats per treballar amb el llenguatge de programació Scratch i amb la seva adaptació pels més petits, l’Scratch Jr.

App Inventor

Logotip d'App Inventor

Propostes didàctiques i activitats per treballar amb l’entorn de programació d’App Inventor i crear aplicacions mòbils.

micro:bit

Logotip micro:bit

Propostes didàctiques i activitats per treballar amb la targeta programable micro:bit.

Destaquem

• Resum Jornada micro:bit LIVE Barcelona 2023
    El passat dissabte 11 de novembre, al Palau Falguera de Sant Feliu de Llobregat, ens vam trobar més de 180 docents per assistir a la primera Jornada presencial micro:bit LIVE Barcelona 2023.
  • micro:bit LIVE Barcelona 2023
    El proper 11 de novembre, a Barcelona (Sant Feliu de Llobregat), tindrà lloc la Primera Jornada presencial “micro:bit Live 2023”. Aquest esdeveniment, destinat a docents de primària i secundària de totes les especialitats, marca un abans i un després en celebrar-se en persona per primera vegada.
  • Participa en la #CodeWeek 2023
    Del 7 al 22 d’octubre se celebra la Code Week, o Setmana de la Programació, un esdeveniment anual que té l’objectiu de fer que la programació i l’alfabetisme digital siguin més accessibles per a tothom.
  • Ponències d’experts en el pensament computacional
    Aquest curs 2022-23 en les sessions del grup de treball de pensament computacional de l’Àrea de Cultura Digital a part de dissenyar diferents situacions d’aprenentatge que vam presentar a la Jornada Programa al Citilab, també hem tingut la sort de comptar amb la presència de diferents experts en pensament computacional que ens han aportat la seva visió i ens han presentat les iniciatives que estan duent a terme. A continuació podeu accedir a les presentacions i materials que han fet servir en les diferents sessions del grup de treball: Fem la programació accessible per a tothom Podeu veure la presentació en … Més informació
  • VIII Jornada d’innovació a l’ensenyament de la Tecnologia
    El pròxim 1 de juliol se celebra la vuitena jornada, aquest cop abordant un repte del segle XXI: la intel·ligència artificial a l’aula. Es tracta d’una jornada organitzada pel grup de professorat de la Societat Catalana de Tecnologia i el programa d’innovació STEAMcat.