Acció clau 2 (KA2) – Associacions estratègiques

S’espera que aquesta acció aporti efectes positius i de llarg termini a les organitzacions participants i als sistemes educatius en el quals s’enquadrin aquestes activitats, així com a les persones directament o indirecta involucrades en les activitats organitzades.

Aquesta acció afavorirà el desenvolupament, transferència i/o implementació de pràctiques innovadores a nivell de les organitzacions, local, regional, nacional i europeu, com ara:

• Difusió de pràctiques de referència.
  • Impuls de competències bàsiques, especialment, emprenedoria, llengües i TAC.
  • Implementació de pràctiques innovadores.
  • Increment formació inicial i contínua.
  • Prevenció de l’abandonament escolar.
  • Participació de grups desafavorits.

Aquests objectius s’han d’aconseguir a través de projectes adreçats a politiques educatives, reptes i necessitats d’un àmbit específic (educació superior, formació professional, educació escolar, joventut) o de diversos àmbits d’educació, formació i joventut.

Els projectes KA2 en els que actualment hi participa el Programa de mobilitat i cooperació europea i internacional són: