Experiències de centres

Mobilitat d’alumnes CFGS d’Òptica al Deltion College, Zwolle-Holanda

Institut Joan Brossa

Tres estudiants de 2n curs del CFGS d’Òptica d’Ullera mitjançant un PIC del Departament d’Educació i una docent, es van desplaçar durant 5 dies a visitar i formar part de les classes dels mateixos estudis al Deltion College, a la ciutat de Zwolle, al centre-est de Holanda.

Les alumnes van gaudir de activitats lectives i formacions pràctiques que els docents del Deltion havien preparat per a elles, dins el mart dels estudis de Tècnic Superior en Òptica. Les activitats van constar de càpsules formatives en diferents crèdits, com: Lents de Contacte, Taller d’Òptica, Disseny 3D i impressió de prototips en 3D. També van haver càpsules formatives destinades al docent, relacionades amb noves metodologies pròpies del Deltion College per a la docència, i metodologies per a formació en llengües estrangeres. (CLIL)

El programa de mobilitat va permetre alhora establir els inicis de diferents projectes col·laboratius entre els dos centres educatius, que volen anar creixent.

Per a més informació Click aquíO aquí

Intercanvi Pràctiques amb Alemanya

Institut Bernat el Ferrer

Aquesta serà la 5ª vegada que realitzem l’intercanvi de practiques amb el mateix institut alemany, Berufliche Oberschule Rosenheim. L’objectiu d’aquest intercanvi de pràctiques és descobrir el funcionament de una empresa o institució estrangera des de dins i aprendre a conviure amb persones d’altres cultures.
Durant 15 dies els nostres alumnes reben a casa seva als alumnes alemanys i fan practiques junts a les empreses. I desprès els nostres alumnes van a casa dels companys alemanys i fan amb ells les practiques d’empresa. Al final de l’intercanvi reben un certificat de 40 hores de practiques a l’estranger.

Pràctiques Erasmus+ CFGM Atenció a Persones en Situació de dependència

Institut Ronda

L’alumnat va realitzar una formació en alemany en relació al vocabulari d’ús en les pràctiques durant el trimestre anterior a l’estada. Les entitats de pràctiques eren residències de gent gran ubicades en el Landkreis d’Osnabrück. L’experiència va ser molt positiva, tant a nivell personal (la majoria de l’alumnat era menor d’edat)com professional.

III Jornada de Difusió del programa ERASMUS+

Institut Esteva Terrades i Illa, Dimecres, 21 novembre 2018

Quatre Instituts de la Xarxa de mobilitat del Baix Llobregat : l’Institut Pedraforca, l’Institut Provençana, l’Institut Ferrer i Guàrdia i l’Institut Esteve Terradas hem creat sinèrgies per tal de compartir esforços i resultats de les mobilitats que realitzem amb el respectiu alumnat.

Enguany la Jornada de Difusió del programa Erasmus + la celebrem a l’INS Pedraforca de l’Hospitalet. La Jornada té com objectiu motivar a l’alumnat de Cicles Formatius a realitzar una mobilitat a l’estranger amb una beca del programa ERASMUS +.

L’alumnat que ja ha participat en convocatòries anteriors comparteix la seva experiència Erasmus + a futurs candidats de la convocatòria del 2018.

Per a més informació Click aquí

3a trobada de joves estudiants de Salt “Més enllà de les aules. Estudiants que es mouen”

Institut Vallvera, Divendres, 16 novembre 2018

18:30.- Recepció i lliurament de documentació
19:00.- Salutació oficial
19:05.- Breu presentació del “Fòrum d’estudiants de Salt”
19:10.- Ponència: “Obrint els ulls al món”
Martí Anglada, periodista i ex-corresponsal a totes les grans capitals europees, els Estats Units i el Pròxim Orient).
19:35.- Informació sobre mobilitat internacional
Naila Freixes, responsable del Servei de Mobilitat Internacional de Joventut (Gironès)
19:50.- Presentació d’experiències
Ester Bertran, periodista i reportera del “Tot es mou”, TV3