Demandes / Ofertes de socis

23 JUNY 2021

CENTRE Lycée Déodat de Severac
PAÍS Ceret, FRANÇA
TIPUS KA1
DEMANDA PRÀCTIQUES EN EMPRESA

Empreses de transport:

acollir 2 estudiants en pràctiques pel novembre de 2021

Empreses de logística:

acollir 2 estudiants en pràctiques pel novembre de 2021

Empreses de gestió i administració:

acollir 2 estudiants en pràctiques pel novembre de 2021

S’ofereix reciprocitat.

CONTACTE mobilitatfp.educacio@gencat.cat

 

11 MAIG 2021

PROJECTE KA2 SOBRE ECONOMIA VERDA 
SOCIS Centres d’FP, empreses
DURADA 24 MESOS
DESCRIPCIO La nostra societat es troba en un moment crucial pel que fa al canvi climàtic, el consens científic afirma que les conseqüències de l’escalfament global ja són tangibles. El camí cap a les baixes emissions de gasos d’efecte hivernacle i el desenvolupament resistent al clima encara està en construcció i l’esforç per millorar la situació hauria de venir de totes les parts de la societat, incloses les empreses, però també els actors de l’àmbit educatiu. El disseny d’una nova forma de treball resistent i sostenible climàticament és un factor crucial per a la implementació amb èxit, a transició cap a aconseguir llocs de treball més respectuosos amb el medi ambient. Els centres d’FP i les empreses són actors capdavanters pel compliment a la mitigació del canvi climàtic. Per això, és tan important treballar plegats a construir aquesta transició a un ambient de treball que tingui més en compte el seu impacte climàtic..

Concretament, els socis del projecte: centres d’FP d’Europa, empreses i institucions competents, treballaran plegats en les bones pràctiques i estructures que ja han fet un pas significatiu cap a una manera de funcionar més ecològica (a l’escola i / o a l’empresa), així com en millorar aquelles que encara no han fet aquesta transició.

CONTACTE mobilitatfp.educacio@gencat.cat

10 MAIG 2021

PROJECTE KA2 AUTOMOCIÓ
SOCIS Centres d’FP, empreses
DURADA 18 MESOS
DESCRIPCIO El projecte té la intenció de donar suport a l’adopció d’enfocaments innovadors i tecnologies digitals per part dels centres d’FP de doble manera. En primer pas del projecte, es desenvoluparà una enquesta per analitzar la pràctica d’FP digital desenvolupada des de l’esclat de la pandèmia, que utilitzarà per crear un repositori d’exemples concrets de bones pràctiques en l’àrea d’FP d’automoció. En un segon pas, el projecte es basarà en els coneixements d’aquesta anàlisi per proporcionar recomanacions generals sobre els principis de l’FP digital de qualitat, i així, desenvolupar i provar un curs de formació transnacional per a professors i formadors.

Per fer-ho, el projecte es basarà en l’experiència compartida i complementària d’un consorci que reflecteix la varietat de l’FP a tota Europa. Tot i que el focus principal estarà en el suport pedagògic als professors i formadors que s’enfronten a la gran tasca de l’ensenyament i aprenentatge digital i a distància, el projecte també destacarà els factors externs que faciliten l’aparició d’aproximacions digitals innovadores.

En definitiva, el projecte donarà suport als professionals de l’FP a capitalitzar la seva experiència COVID-19 en el desenvolupament de pràctiques innovadores addicionals. Fomentarà l’ús innovador de les tecnologies digitals i donarà suport als centres d’FP en la gestió de la ‘nova normalitat’ mitjançant el desenvolupament de solucions adequades per a la formació híbrida.

CONTACTE mobilitatfp.educacio@gencat.cat

 

10 MAIG 2021

PROJECTE KA2 GESTIÓ DE PROJECTES DE L’ALUMNAT D’FP
SOCIS Centres d’FP
DURADA 24 MESOS
DESCRIPCIO L’objectiu del projecte, que es lliurarà en la propera convocatòria Erasmus+ KA2 el 20 de maig de 2021,  en el que us oferim col·laborar, és desenvolupar, crear i provar un programa educatiu dirigit a estudiants d’FP i que té com a objectiu millorar les seves habilitats i competències en gestió de projectes. El programa aprofitarà, com a exemple a seguir, el competitiu joc The Business Game, una metodologia innovadora que depèn d’una plataforma d’aprenentatge basada en web que només requereix una connexió a Internet per funcionar, cosa que facilita l’entrega a qualsevol institut de tota la UE, per millorar aquestes habilitats. De fet, TBG està dissenyat per transformar emocionants simulacions de la vida real en experiències d’aprenentatge immersives. A més, TBG es posiciona a l’avantguarda en l’àmbit educatiu, ja que es basa en una tecnologia completament modular i flexible, per tant adaptable a una àmplia gamma de temes, inclosa la gestió de projectes.

El projecte actualitzarà el joc i el perfilarà d’acord amb les necessitats identificades pels centres d’FP que formaran part del projecte, per tal d’explotar-lo a través de diversos cicles de proves que impliquen diversos centres d’FP de tota la UE.

A través del joc de negocis proporcionarà a tots els estudiants habilitats de PM dures i suaus, d’una manera divertida i atractiva; els estudiants amb més rendiment obtindran addicionalment experiència pràctica a través de Business Academy. Es pot crear una valuosa sinergia multicultural connectant estudiants de diferents països, així com relacions significatives i duradores entre escoles i organitzacions professionals. Això també es podria convertir en un canal per seleccionar nous talents d’orígens diversos a tots els països de la UE. En finalitzar The Business Game i Business Academy, els estudiants rebran un certificat que serà un actiu en les seves futures carreres.

El projecte durà a terme els següents resultats:

1. Plantilla d’avaluació de competències

2. Pautes per a professors i kit d’eines

3. Participació en el disseny del joc i les proves pilot/ concurs amb altres centres d’FP europeus.

CONTACTE mobilitatfp.educacio@gencat.cat

 

15 FEBRER 2021

 

CENTRE SCUOLA CENTRALE DE FORMAZIONE
PAÍS ITÀLIA
TIPUS MOBILITAT VIRTUAL
DEMANDA Socis en altres països per als seus dos programes de mobilitat virtual: un programa sobre interculturalitat i un programa de Formació Professional.
+ INFORMACIÓ Presentació
CONTACTE Francesca Drago / drago.f@scformazione.org

 

03 DESEMBRE 2020

CENTRE ACADEMIE DE DIJON
PAÍS FRANÇA
TIPUS KA1
DEMANDA PRÀCTIQUES EN EMPRESA

UN ALUMNE DE CONSTRUCCIÓ:  De 2 a 4 semanes a partir del 1 de Març

UN ALUMNE DE JARDINERIA : De 2 a 4 semanes a partir del 1 de Març

UN ALUMNE DE VITICULTURA: Sense periode definit.

 

24 NOVEMBRE 2020

CENTRE VOSS GYMNAS
PAÍS NORUEGA
TIPUS KA2
FITXA Partner search – Voss gymnas -upper secondary school-1