Novetats

T’avisarem si hi ha notícies noves
Loading

Què vol dir aprendre amb sentit?

Alumnes explorant a sobre d'un globus terrestre de color lila

Aprenem amb sentit quan apropem l’escola a les situacions, qüestions i problemes reals de la vida quotidiana. Aprendre amb sentit implica que les persones aprenents sàpiguen mobilitzar els aprenentatges adquirits per respondre als principals desafiaments a què haurà de fer front al llarg de la seva vida, la meta no és la mera adquisició de sabers, sinó aprendre a utilitzar-los per solucionar necessitats encarnades en la realitat.

Volem que l’alumnat aprengui amb sentit per aconseguir una societat més justa i democràtica, cohesionada, inclusiva que contempli totes les persones i on sigui possible la igualtat d’oportunitats i la igualtat real i efectiva. Una societat fonamentada en una ciutadania crítica, activa i constructiva, que doni resposta a les aspiracions personals i col·lectives, sostenible, digitalitzada, més equitativa, més verda, més feminista, més cohesionada, sense desigualtats socioeconòmiques i més democràtica.

Itinerari literari de lectura guiada. Llengua Catalana i Literatura de 2n de batxillerat

Itinerari literari de lectura guiada. Llengua Catalana i Literatura de 2n de batxillerat

Itinerari literari de lectura guiada. Llengua Catalana i Literatura de 2n de batxillerat En aquest material es fa una proposta de lectura guiada d’un poemari complet en un moment en què la maduresa dels estudiants permet abordar l’estudi aprofundit d’un llibre de poesia com a unitat de sentit, gènere que normalment a l’educació secundària obligatòria…

XIV Edició del “Premio Nacional de Educación para el Desarrollo «Vicente Ferrer»”

XIV Edició del “Premio Nacional de Educación para el Desarrollo «Vicente Ferrer»”

La Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo (AECID) convoca la XIV edició del Premio Nacional de Educación para el Desarrollo «Vicente Ferrer» 2024.

Dossier pedagògic del projecte WIRE, Women in Resistance

Dossier pedagògic del projecte WIRE, Women in Resistance

El Projecte WIRE, Women in Resistance, neix amb l’objectiu de situar el paper de les dones, com a agents i víctimes, al centre de les narratives històriques actuals de resistència a Europa, amb la finalitat d’ajudar a remodelar el discurs de la memòria democràtica i els valors que hi estan associats.

Centre obert d’arquitectura

Centre obert d’arquitectura

Amb l’objectiu de fomentar activament el coneixement de l’arquitectura entre els infants i joves i recolzats per la Llei de l’Arquitectura, que aposta per la promoció de l’arquitectura en edat escolar

el pou de Tallulah

el pou de Tallulah

El pou de Tallulah és un recorregut transversal a través de diferents escenaris que tenen l’aigua com a protagonista

Actualització del model de situacions d’aprenentatge.

Actualització del model de situacions d’aprenentatge.

S'actualitza el model de situació d'aprenentatge en els apartats de les competències transversals i de les activitats d'aprenentatge i avaluació. Tanmateix, també s'actualitza el document de suport.

La lectura literària de 0 a 18 anys

La lectura literària de 0 a 18 anys

Per tal d’acompanyar els docents en el desplegament del nou currículum a l’aula, el Departament d’Educació ha publicat tres documents d’orientacions per treballar l’educació literària en tots els nivells educatius.

Els recursos de la sequera de currículum, a la comunitat CRIAR.cat

Els recursos de la sequera de currículum, a la comunitat CRIAR.cat

A CRIAR.cat, comunitat de criança per a tota la diversitat de famílies, apareixen publicades en el marc de la sequera unes propostes del Departament d'Educació, quatre en concret, per a conscienciar sobre la necessitat de preservar els recursos naturals, com l'aigua, afavorint un ús més responsable. Així com fer-nos més conscients de la crisi climàtica…

Orientacions pel tractament de les competències transversals

Orientacions pel tractament de les competències transversals

Les competències transversals es treballen des de totes les àrees, matèries, àmbits i projectes. Connecten directament amb les competències clau establertes a la Recomanació del Consell de la Unió Europea de 22 de maig de 2018, relativa a les competències clau per a l’aprenentatge permanent, i també amb el desenvolupament de les competències de caràcter…

Noies i nois en relació.

Noies i nois en relació.

Nou material pel treball del vector de perspectiva de gènere.

Per què un nou currículum?

signe +

Cada vegada que s’aprova una nova llei orgànica d’educació en l’àmbit estatal s’han de redactar els decrets que la desenvolupen en cada territori. A Catalunya entenem el currículum com un instrument per avançar cap a la societat que volem i donar resposta als reptes que tenim al davant.

Com s’organitza?

puzzle de colors

Els elements del nou currículum són les competències clau i el perfil competencial de sortida, les competències específiques de les àrees o matèries, els criteris d’avaluació, els sabers i les situacions d’aprenentatge. Un aspecte important a destacar del nou currículum és la vinculació directa entre els criteris d’avaluació i les competències específiques de les àrees i matèries. Aquests criteris indiquen l’assoliment dels aprenentatges de l’alumnat desenvolupats en les diferents situacions d’aprenentatge i són el referent de l’avaluació.

Quina avaluació promou?

signe de validació

El nou currículum fa una clara aposta per una avaluació que promou la implicació i el compromís de l’alumnat facilitant l’autoregulació, la metacognició i el treball col·laboratiu. L’avaluació ha de permetre que tant els docents, avaluació formativa, com els alumnes, avaluació formadora, puguin identificar els avenços, les dificultats i els errors que sorgeixen al llarg del procés educatiu i prendre les decisions oportunes per assolir les competències. Amb aquesta finalitat, l’alumnat ha de conèixer els objectius d’aprenentatge i els criteris i procediments amb els quals se l’avaluarà.

Scroll to Top