Centres 3D. Projectes i propostes didàctiques
Dades del centre
Nom del centre : Institut Antoni Ballester
Adreça : Camí de les arenes, 5. 43300 Mont-roig del Camp |
Codi de centre : e3008638
Correu: e3008638@xtec.cat Curs: 2017-18 |
Nivells educatius :
Infantil | Primària | ESO | Batxillerat | Cicles formatius |
X |
Dades de la persona responsable
Cognoms i nom : Estopà Blanch, Alexandra
Càrrec : Directora |
Projectes sobre Tecnologies 3D en els àmbits:
Impressió 3D | RA | RV | Altres (indicar la Tecnologia) |
x | x |
Títol dels projectes que esteu desenvolupant :
Art virtual ( optativa 3r ESO) |
Títol de les unitats didàctiques proposades :
Hologrames |
Realitat augmentada sobre art |
RV gent gran |
Cospaces |
Projecte sobre Tecnologies 3D
Nom del projecte : Art virtual
Àmbit : Artístic
Breu resum:
Es tracta d’una matèria optativa quadrimestral que apropa els alumnes a l’art del futur, aplicant un tastet de tecnologia 3D. Han de realitzar diferents treballs, en individuals i en grup. Treballen una hora d’aula i una hora d’ordinadors a la setmana.
Descripció del projecte:
Es tracta d‘un seguit de reptes per crear i exposar l’art virtual.
Comencem per la realitat virtual més antiga, els hologrames, on faran un creació pròpia.
Després treballem la realitat augmentada aplicada a uns posters sobre un pintor.
La realitat virtual ens porta només a compartir experiències i a gaudir d’experiències sense aixecar-se de la cadira. Com a creació, només faran alguna fotografia 365 amb una app, Street View.
Amb CoCpaces crearan espais virtuals d’exposició de les obres generades a classe de visual i plàstica.
Enllaços (Blogs, vídeos, etc) :
http://agora.xtec.cat/iesaballester/categoria/general/dep/vip/
visible al llarg del curs
Propostes Didàctiques sobre Tecnologies 3D
Nom de la unitat didàctica : Hologrames
Àmbit : artístic
Breu resum:
- Construcció d’un aparell per veure hologrames.
- Crear amb power point un patró de quatre imatges (fixes o gif) que convertirem en un video a youtube i després visualitzarem.
Descripció de la unitat didàctica:
A partir del video, https://www.youtube.com/watch?v=OIaL0jLmFC0, farem l’aparell. RECURS: Reciclem les tapes velles de dossiers per fer-ho.
Amb el ordinadors, farem el video amb power point seguin les instruccions de https://www.youtube.com/watch?v=gD7_xt7m4Ew. Hem de partir dels nostres dissenys artístics.
Acabarem visualitzant l’art hologràfic que hem creat.
Enllaços (Blogs, vídeos, etc) :
http://agora.xtec.cat/iesaballester/categoria/general/dep/vip/
visible al llarg del curs
Propostes Didàctiques sobre Tecnologies 3D
Nom de la unitat didàctica: Realitat augmentada sobre art
Àmbit : artístic
Breu resum:
- Treballem com Michael Craig-martin, dibuixem siluetes d’objectes escolars a uns posters
- Utilitzarem la realitat augmentada amb augmentaty. Amb video, so i text
Descripció de la unitat didàctica:
Descobrim i investiguen a Michael Craig-martin. Fem una llista dels trets característics de la seva obra.
Per grups treballem com ell copiant objectes o calcant-los. Anem també en compte amb els colors i les tècniques utilitzades. La superposició de línies , contorns i colors ens dona els pòsters resultants.
Ara cal donar un toc augmentat a l’obra. Investiguem sobre com s’han construït, d’on ve la paraula, com s’escriu , com sona amb diferents idiomes (els dels alumnes del centre)
Exposem l’obra. De visita obligada per als alumnes de l’aula d’acollida del centre.
Enllaços (Blogs, vídeos, etc) :
http://agora.xtec.cat/iesaballester/categoria/general/dep/vip/
visible al llarg del curs
Propostes Didàctiques sobre Tecnologies 3D
Nom de la unitat didàctica : Grans viatges
Àmbit : artístic
Breu resum:
- Aprofitant que tenim contacte amb la gent gran del casal a la matèria de treball comunitari, farem que els nostres avis pugin visitar des de la cadira amb realitat virtual i reforzos sensorials; el país o ciutat que treballen aquell mes.
Descripció de la unitat didàctica:
Al casal, cada mes treballen una ciutat, busquen fotografies, fan el menjar típic, monuments, art…. Els alumnes hi van un cop a la setmana.
Durant les visites-classe, investiguen que els hi ha cridat més l’atenció del país que estan treballant i comencen a treballar amb això.
A classe, per grups, buscaràn imatges, olors i sons per reproduir fidelment la visita virtual al lloc on han decidit portar als avis.
En una de les visites posaran en pràctica la visita virtual-sensorial.
Enllaços (Blogs, vídeos, etc) :
http://agora.xtec.cat/iesaballester/categoria/general/dep/vip/
visible al llarg del curs.
Propostes Didàctiques sobre Tecnologies 3D
Nom de la unitat didàctica : CoSpaces
Àmbit : artístic
Breu resum:
- Construeixen un museu virtual per exposar les seves obres estudiant les possibilitats de cospaces.
Descripció de la unitat didàctica:
Cada classe, afegeix un repte a la creació de l’espai. Primer, trien l’espai, el fons, els elements…
Els porten a l’espai, creen diferents escenes per apropar-nos a les obres.
Dependrà de la destresa dels alumnes l’incorporació d’elements a l’obra. Podrien afegir só, moviment, un guia….o només deixar l’espai.
Enllaços (Blogs, vídeos, etc) :
http://agora.xtec.cat/iesaballester/categoria/general/dep/vip/
visible al llarg del curs