El projecte Pelars i el Citilab.

Pelars és un projecte europeu de recerca que observa i reflexiona sobre com el professorat, l’alumnat i les tecnologies poden recolzar-se mútuament en l’aprenentatge pràctic de determinades assignatures. En concret, Pelars vol mesurar l’impacte de les TIC en l’educació de les matèries de Ciències, Tecnologia i Matemàtiques.

Dins del projecte Pelars, el Citilab participa en el disseny dels equipaments, en la validació dels models als instituts, en el suport a les conclusions finals i en la difusió dels resultats a nivell europeu.

El Citilab ha col·laborat amb instituts de secundària en la fase de prototipatge del mobiliari més adequat per desenvolupar projectes tecnològics, en l’ús d’eines d’Arduino per a la monitorització de l’activitat al voltant d’aquest mobiliari i en la visualització de les dades recollides per tal que siguin útils als seus usuaris. Fruit d’aquest treball, s’ha publicat l’informe ‘Iterative Prototyping Feedback — Highschool‘ (‘Retorn sobre el prototipatge basat en la iteració -educació secundària’).