Iniciatives programació i robòtica curs 2021-2022

Pel curs 2021-2022, tenim planificades diferents iniciatives referents a la programació i robòtica:

Primer torn:

Inscripció del 13 al 26 de setembre, 2021.

Inici: a partir del 14 d’octubre

Segon torn:

Inscripció del 7 al 18 de gener, 2022.

Inici: a partir del 4 de febrer

App Education: és una proposta que se centra en el disseny i creació d’aplicacions per a dispositius mòbils, fomentant el pensament computacional, el treball en equip i l’esperit emprenedor.

El projecte posa a la disposició dels centres participants materials didàctics en format de cursos Moodle, descarregables des d’alexandria.xtec.cat, píndoles formatives, reptes i recursos i l’enregistrament dels seminaris web del curs passat al, en aquest lloc web de programació i robòtica, i d’un conjunt d’experts que poden ajudar a generar idees i resoldre dubtes.

S’adreça a:

  • Tecnologia de 3r d’ESO (en català i anglès)
  • Informàtica de 4t d’ESO (en català i anglès)
  • Cicles Formatius de grau mig i superior de les famílies d’Informàtica, Arts Gràfiques i Administració-Comerç

Scratch Challenge: és una iniciativa orientada a fomentar, entre docents i alumnes, l’aprenentatge de la programació com a eina d’integració de les tecnologies a l’aula, mitjançant el desenvolupament de projectes a través del llenguatge Scratch.

El projecte posa a la disposició dels centres participants materials didàctics en format de reptes inclosos en cursos Moodle, descarregables des d’alexandria.xtec.cat, píndoles formatives, reptes i recursos i l’enregistrament dels seminaris web del curs passat en aquest lloc web.

S’adreça a:

    • Cicle Superior de Primària
    • Primers cursos de l’ESO

CodeWeek: És una iniciativa promocionada per la UE, que es celebrarà entre el 9 i el 24 d’octubre, promou fer difusió de les iniciatives que des de dels centres educatius, entitats, clubs de programació… fomenten el pensament computacional i la programació, als diferents països de la UE, com activitat per afavorir la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat.

Enguany, com a novetat, des del Departament d’Educació s’organitza una Jornada Lúdica de programació, “Dissenya la teva mascota virtual”, que tindrà lloc el dimarts 19 d’octubre, en horari de 10-12h.

Seguiu la iniciativa, de la CodeWeek 2021 en aquest lloc web, on trobareu més reptes i activitats per poder desenvolupar a l’aula.

El Mobile History Map és un projecte de georeferenciació que permet treballar el territori amb tecnologia digital, basat en l’aprenentatge-servei per donar a conèixer a la ciutadania el patrimoni natural i cultural de Catalunya. En el web principal del MHM es troba, tant el registre per accedir a la plataforma, com la interfície i mapa per localitzar els punts ja creats, per crear-ne de nous, o per crear escenaris.

En aquesta plataforma trobareu recursos, propostes de projectes, exemples i  l’enregistrament dels seminaris web del curs passat.

S’adreça a:

    • Totes les etapes educatives tant d’ensenyaments formals i com no formals.
  • Com a novetat del curs actual, MHM participarà en la Setmana Europea de Prevenció de Residus (EWWR)tot col·laborant amb l’Agència de Residus de Catalunya i la Xarxa d’Escoles Sostenibles de Catalunya.

Es pretén que MHM serveixi d’aparador de  les accions i projectes que des dels centres educatius, tinguin vocació de servei comunitari per contribuir a millorar el vostre entorn, la conscienciació de la vostra comunitat educativa i a proposar i dur a terme accions per ser més sostenibles i promoure els bons hàbits pel que fa a les 3 R principals (Reduir, Reutilitzar, Reciclar).

 

mSchools Toolbox és un recull online de propostes educatives, valoracions i articles sobre aplicacions mòbils, realitzades per docents. S’ha d’entendre com un espai col·laboratiu on la comunitat educativa pot descobrir i compartir contingut educatiu mòbil de qualitat. És una font excepcional de recursos per a professors, especialistes i famílies interessades en trobar aplicacions avaluades per enriquir l’oferta de contingut mòbil amb finalitats educatives.

Els usuaris registrats a poden accedir a les aplicacions seleccionades, classificar-les mitjançant etiquetes descriptives i analitzar-les i comentar les seves fortaleses i debilitats. Així mateix permet als professors avaluar l’ús de cada aplicació i aprendre sobre experiències pràctiques fetes a l’aula.

S’adreça a:

  • Totes les etapes educatives tant d’ensenyaments formals i com no formals.