Models de negoci i pitches

En el Taller d’App Education del passat 23 de març vam treballar alguns aspectes de les propostes didàctiques que no s’havien tractat en jornades anteriors, més centrades en la programació d’Apps amb AppInventor.

El model de negoci que han de definir les startups formades per grups d’alumnes es concreta en un full anomenat Business Model Canvas (BMC). En el taller, on van intervenir experts en la matèria, es van oferir orientacions i recursos per elaborar un BMC simplificat.

Quan es tracta de destacar les virtuts d’una App, cal deixar ben clar quina és la necessitat a la que dóna resposta. D’aquesta forma, els possibles clients empatitzen amb el problema plantejat, i la solució concretada en l’App desenvolupada apareix de forma natural. En el taller es van revisar algunes tècniques de presentació oral que cal tenir en compte en els pitches que realitzen els grups d’alumnes. Els assistents van poder posar-ho en pràctica fent un pitch de grup d’un minut de durada.

La trobada va ser també un bon espai per compartir dubtes sobre la plataforma d’experts, els entorns de programació d’Apps i els espais virtuals on compartir les diverses experiències. En aquest sentit, es va destacar la conveniència del Nodes de programació i robòtica, on es poden formar petites comunitats de professorat interessat en diferents temàtiques.