App Inventor

App Inventor és un entorn de programació de dispositius mòbils, desenvolupat actualment pel MIT (Massachusetts Institute of Technology). L’entorn està dissenyat per al seu ús en l’àmbit educatiu i la programació es fa mitjançant blocs. Hi ha tota una comunitat d’usuaris que comparteixen les seves creacions, molts exemples de programes disponibles i recursos de consulta en forma de videotutorials. Nosaltres us convidem a participar en el nostre fòrum.

La programació facilita el desenvolupament de la competència digital de l’alumnat. La possibilitat de crear apps personalitzades, que els alumnes poden instal·lar en els seus mòbils, és un element motivador que els docents hem de saber aprofitar.

Ateneu - Materials i recursos per a la formació
Formació
Seminaris web
Materials didàctics
Reptes

L’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació ofereix material d’aprenentatge sobre App Inventor de forma oberta a la plataforma Ateneu, i cursos de formació telemàtics de nivell inicial i d’aprofundiment. La formació per a docents s’articula també mitjançant seminaris web i presencials. Ofereix també material per treballar directament la programació amb l’alumnat en format de reptes. L’objectiu de cada Repte és la programació o la millora d’una app. El material didàctic inclou una descripció del Repte, pistes i guies per a la programació i els fitxers de projecte.

Centenars de centres educatius de Catalunya implementen alguna de les propostes didàctiques App Education que ofereix el programa mSchools, amb materials elaborats pel Departament d’Educació. El programa mSchools està promogut per Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA.
Les propostes didàctiques App Education inclouen els elements curriculars propis de cada matèria. Tenen en comú un objectiu central, la programació d’una App mitjançant App Inventor i el desenvolupament d’un model de negoci en què l’App en formi una part destacada.