2. La superació de les màquines en activitats de raonament.

A finals del segle XX, la cursa per fer màquines dotades amb intel·ligències artificials cada vegada millors va adquirir un gran augment i en cert sentit s’ha vist com una fita històrica alguns dels següents fets.

-1997 L’ordinador Deep Blue va guanyar al gran mestre dels escacs Kasparov, després de perdre clarament l’any 1996.

                                                       

-2011 L’ordinador Watson és capaç de guanyar a humans al joc geopardy (un joc de preguntes i respostes ràpides).

                                                     

-2020 GPT 3, Intel·ligència artificial capaç de mantenir converses, generar textos, opinions i també programar altres màquines:

                                                     

Les màquines estan vivint un desenvolupament exponencial i elles a l’hora d’establir connexions neuronals, no tenen el problema d’espai que podem tenir els humans, el nostre cervell té una capacitat limitada, no pot ser més gran que el crani, però els ordinadors poden estar en espais físics molt més grans.

Mòdul 3 SCAP