Formació

Formació telemàtica

Amb el confinament oferta formativa extraordinària

Disseny 3D amb SketchUp (del 15 d’octubre de 2019 al 2 de febrer de 2020)

El curs de disseny 3D amb SketchUp neix amb la voluntat de ser una eina que faciliti treballar la creativitat a l’aula. Partint d’una idea inicial, els alumnes podran representar-la i, fins i tot, obtenir el resultat del procés creatiu de forma tangible, a través de la impressió 3D.
Aquest curs vol ser una guia flexible per a docents que comencen de zero o que ja tenen nocions de disseny 3D. En les tasques de cada mòdul, es marquen unes pautes amb la finalitat d’aconseguir els objectius d’aprenentatge, però sense voler limitar la creativitat del docent.
El projecte final, que s’anirà treballant en tots els mòduls del curs i prendrà forma en el darrer mòdul, vol fer arribar aquests coneixements a l’aula, a través d’una proposta didàctica.
Realitzar aquest curs també és una oportunitat per establir contacte amb altres docents que tenen els mateixos interessos i necessitats. Per això s’han establert els fòrums, una eina eficaç de col·laboració i de relació.

Els objectius generals d’aquest curs són:

Conèixer les eines bàsiques que ens ofereix el programa SketchUp.
Treballar de manera creativa, a través d’activitats guiades, però obertes.
Dissenyar i implementar a l’aula una proposta didàctica.

Inscripcions a la xtec del 12 al 27 de setembre de 2019

Introducció al disseny 3D amb Tinkercad (del 5 de febrer al 6 de juny de 2020)

El curs d’introducció al disseny 3D amb Tinkercad neix amb la voluntat de ser una eina que faciliti treballar la creativitat a l’aula. Partint d’una idea inicial, els alumnes podran representar-la i, fins i tot, obtenir el resultat del procés creatiu de forma tangible, a través de la impressió 3D.

Els objectius generals d’aquest curs són:

Conèixer les eines bàsiques que ens ofereix el programa Tinkercad.
Treballar de manera creativa, a través d’activitats guiades, però obertes.
Dissenyar i implementar a l’aula una proposta didàctica.

Inscripcions a la xtec del 9 al 19 de gener de 2020

Materials del taller – Un passeig virtual amb disseny 3D.  YOMO.

Posem a la vostra disposició els materials del  taller que es va realitzar al YOMO, sobre realitat virtual, fotografia 360º i disseny 3D, anomenat Un passeig virtual amb disseny 3D i adreçat a docents de primària i secundària interessats en treballar aquestes tecnologies a l’aula.

Podreu realitzar una fotografia 360 amb una càmera o amb un el vostre dispositiu mòbil, dissenyar un escenari de Realitat Virtual i  un objecte 3D.

Podeu accedir als materials del taller a partir del següent enllaç.

Materials del taller – Anticipació immersiva.  JID 19

Posem a la vostra disposició els materials del  taller que es va realitzar a la Jornada d’Inclusió Digital, sobre l’aplicació de la realitat virtual i la fotografia 360º , anomenat Anticipació immersiva. L’anticipació és un mètode utilitzat molt comunment per a millorar la resposta de l’alumnat amb TEA davant dels canvis d’activitat, ja sigui per iniciar-la o acabar-la, canviar de lloc o ambient i introduir coses noves, per ajudar a limitar la frustració, el temor i conductes disruptives.

Podeu accedir als materials del taller a partir del següent enllaç.

Materials disponibles a Ateneu

Tinkercad és una aplicació que posa a l’abast de l’usuari tota la potència del disseny 3D, però amb una interfície d’usuari tant senzilla, que el fa ideal per a estudiants de primària i secundària.

A partir de figures definides, com un cub, cilindre, esfera, etc., que es poden combinar per obtenir-ne de més complexes. Els dissenys obtinguts poden servir per a ser impresos, amb impressores 3D, per ser construïts amb bricks o per formar part del vostre món minecraft. L’únic límit serà el de la vostra imaginació.

SketchUp és una potent eina de disseny 3D de Google. Disposa de la versió d’escriptori i una altre en línia. S’utilitza en entorns educatius i professionals.

BlockScad és una eina de disseny 3D a partir de la programació per blocs. Ens permet parametritzar els dissenys, realitzar operacions entre figures, etc. Amb una mica de pràctica us semblarà una eina de dissey imprescindible a les aules.

Trobareu informació de com Configurar i imprimir amb la impressora Witbox Go !

CoSpaces és una aplicació en línia  que us permet dissenyar escenaris de Realitat Virtual. També ens permet introduir blocs de programació en Blockly i Script.

El projecte ens guiarà en el procés d’escanejar figures en 3D per poder mostrar-los posteriorment en realitat augmentada.

La fotografía 360º o VR es bàsicament la captura, en una única imatge, d’una escena completa que abarca una esfera completa, a partir d’un punt de referència.

Us presentem alguns recursos molt interessants com mammut project 360, youtube 360, Google Expeditions o 360 cities.

Per qualsevol consulta formaciotac2@xtec.cat amb l’etiqueta [Tecnologies3D].