Recurs Motxilla Bioclimàtica

El recurs Motxilla Bioclimàtica apropa l’alumnat de secundària i batxillerat a l’aprenentatge de les ciències i la tecnologia en qüestions com la limitació de recursos fòssils, la seguretat energètica o el canvi climàtic i la salut.

Objectius
  • Promoure l’experimentació directa per disposar d’arguments per tal d’incorporar la gestió de l’energia a la vida quotidiana.
  • Viure la relació entre la salut i la qualitat de l’ambient a l’aula, el seu impacte energètic i la nostra activitat diària.
  • Reconèixer els elements i les aplicacions pròpies en l’àmbit de l’arquitectura bioclimàtica i apreciar-ne la seva eficiència.
L’aula i el centre com a context d’aprenentatge

L’aula és el context quotidià del que parteix per plantejar, a partir del currículum i de 7 aparells de mesura, aprenentatges basats en 3 nivells

Bàsic: les activitats proposades estan guiades i orientades a que l’alumnat explori la magnitud que mesura l’instrument específic, seguint els manuals d’instruccions de cadascun dels aparells.

Intermedi: plantejament d’un petit estudi o recerca bioclimàtica d’algun espai del centre. Es parteix d’un coneixement previ dels instruments, d’un coneixement bàsic de les magnituds que s’han de mesurar i dels paràmetres i conceptes científics que fonamenten la recerca.

Avançat: plantejament d’un projecte de centre per determinar els índexs de confort bioclimàtic. S’interrelacionen diverses variables per obtenir els índex bioclimàtics a partir de l’ús de la calculadora. El professorat i l’alumnat han d’haver madurat prou els seus coneixements sobre bioclimatisme i sobre els aparells de la motxilla bioclimàtica com per plantejar-se un projecte interdisciplinar amb la participació i implicació del centre

| Accés als documents de coordinació i avaluació – XTEC |