1 any. Assolim èxits i, sobretot, continuem!

 

Avui 4 de desembre de 2020 fa un any que la Sra. Mar Camacho, Directora General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, presentava, a l’acte de clausura del Programa Escola Nova 21, el Laboratori de Transformació Educativa, una iniciativa R+D+I del Departament d’Educació per al desenvolupament del marc de referència de transformació educativa a partir de la definició i validació de criteris i indicadors.

 

 

La recerca sobre la realitat, l’expertesa i el coneixement dels centres com a organitzacions que aprenen ha de permetre identificar i validar pràctiques educatives de referència en transformació educativa vinculades als eixos d’organització i gestió de centre, a les metodologies innovadores i a la xarxa i l’ecosistema educatiu, les quals propiciaran l’escalat contextualitzat d’estratègies, recursos i bones pràctiques dels processos de transformació a tot el sistema educatiu.

 

 

En aquest any, tot i les dificultats sobrevingudes per la situació sanitària provocada per la pandèmia de la Covid, tots plegats podem celebrar 5 grans èxits:

 

  1. Desplegament del Laboratori de Transformació Educativa com a línia prioritària de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital i com a iniciativa R+D+I en transformació educativa i acompanyament als centres que inicien i desenvolupen processos de transformació.

 

  1. Constitució d’un Equip Motor del Laboratori, amb la complicitat proactiva de les coordinacions de tots els Serveis Territorials i del Consorci d’Educació de Barcelona, així com de la Inspecció Educativa, treballant en les accions del Laboratori des dels principis d’autonomia, descentralització i corresponsabilitat.

 

  1. Coordinació de les Xarxes Territorials de Transformació Educativa a tots els territoris compartint finalitats i objectius, des de la singularitat i autonomia de cadascun d’ells, amb la participació a dia d’avui de 415 centres educatius de tipologia diversa, des de llars d’infants, escoles i instituts, a centres de formació d’adults. 

 

  1. Desenvolupament de l’acompanyament en centre amb un equip de 56 persones facilitadores expertes i l’atenció personalitzada a 97 centres educatius en l’inici i progrés de processos de transformació educativa.

 

  1. Participació proactiva de 93 centres avançats en processos de transformació educativa i referents del Laboratori en totes les actuacions organitzades per la iniciativa i en la identificació d’estratègies, recursos i bones pràctiques dels processos de transformació.

 

El Laboratori de Transformació Educativa treballa actualment amb els centres per desenvolupar el marc de referència de transformació educativa a partir de la realitat, l’expertesa i el coneixement dels centres, amb la definició i validació de criteris i indicadors des d’una fonamentació consistent, en un dels moments socials de major canvi i més oportunitats de millora de la qualitat educativa.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>