Comencem un nou curs, continuem treballant pel canvi

Des de l’equip del Laboratori de Transformació Educativa estem contentes de començar un nou curs 2021 – 2022 ple de reptes i projectes molt il·lusionants. Entre totes hem fet créixer la comunitat de centres, famílies i alumnat que cada día treballen per sentir-se protagonistes de l’aprenentatge actiu, reflexionant sobre els processos, la didàctica i el sistema d’avaluació amb l’aplicació de metodologies innovadores, una gestió i organització flexible del centre, i el treball en xarxa dins i fora de l’escola des d’una perspectiva d’ecosistema educatiu.

Enguany al Laboratori de Transformació Educativa som 105 centres Referents que han de permetre a través del seu model i la recerca definir el marc de referència de la transformació educativa promovent la millora continuada i 157 centres amb Facilitació que s’incorporen al Programa d’Innovació d’Acceleració de la Transformació Educativa (PAcTE / ExC) i que rebran l’acompanyament intensiu d’un equip format per 107 facilitadores presents a tots els Serveis Territorials i al Consorci Educatiu de Barcelona. A més, altres centres educatius que participen de les diferents Xarxes Territorials de Transformació Educativa completen el conjunt de centres del Laboratori. Tots els centres són acompanyats per un gran equip de dinamitzadores de xarxes amb l’objectiu de promoure espais de reflexió i de creació de nou coneixement per transformar el sistema educatiu.

Al Mapa de la Transformació Educativa en Xarxa podeu consultar tots els centres amb Facilitació i Referents, i hi anirem afegint també tots els altres centres que conformen les diferents Xarxes Territorials de Transformació Educativa (si detecteu algun error, el podeu comunicar a través del correu del Laboratori).

Des de l’equip de Laboratori donem la benvinguda als centres que s’incorporen aquest curs, i felicitem a tots els que ja hi participaven per la feina feta. Aquest curs serem més treballant en xarxa, això enriquirà les propostes per poder impulsar i transformar el nostre sistema educatiu mitjançant el lideratge pedagògic, inclusiu i equitatiu.

La Jornada de Benvinguda del Curs 2021 – 2022 del Laboratori, inicialment prevista pel dia 3 de setembre, s’aplaça uns dies. De seguida que us puguem confirmar la data us la farem saber per correu electrònic i a través d’aquesta plataforma.

L’equip del Laboratori us encoratja a participar en les activitats, grups de treball i en les propostes de reflexió que aviat us comunicarem, i desitgem que tingueu un curs ple d’emocions positives.

Equip de Laboratori