“Complicitats per transformar el sistema” Jornada de Benvinguda del Laboratori Curs 2021 – 2022

El Dimarts 21 de setembre, de 17:00 a 19:30 hores, es retransmet en directe des del Museu d’Arqueologia de Barcelona la Jornada de Benvinguda del curs 2021 – 2022 del Laboratori de Transformació Educativa “Complicitats per transformar el sistema”.

Els centres Referents i els centres amb Facilitació del Laboratori, els centres que participen a les Xarxes Territorials de Transformació Educativa (XTTE), les persones Dinamitzadores de les Xarxes Territorials i les persones Facilitadores / Mentores del programa d’innovació PAcTE / ExC es donen cita en aquest esdeveniment, que es pot seguir a través del canal de YouTube del Laboratori. Hi estan convidats també els agents d’acompanyament a centres dels serveis educatius, els professionals de tots els Serveis Territorials i del Consorci d’Educació de Barcelona, del CESIRE, dels Serveis Centrals, així com tots els centres del sistema educatiu de Catalunya. És un acte obert a tothom, que podeu seguir en directe o en diferit directament des d’aquest espai o accedint al canal YouTube del Laboratori. En aquest últim cas, podeu participar activament de la jornada en directe a través del xat del canal.

És una jornada de benvinguda als centres per presentar els objectius i les actuacions del Laboratori per aquest curs 2021 – 22 en el marc dels 3 grans blocs del Laboratori: R+D+I, Programa PAcTE / ExC i XTTE, però també és una jornada que convida a la reflexió pedagògica. És per això que hem demanat a la Dra. Anna Jolonch que, a partir de la seva ponència sobre la generació de complicitats per transformar el sistema educatiu, ens formuli unes preguntes que han de provocar el diàleg i la reflexió en els equips pedagògics dels centres.

Després del missatge del Conseller d’Educació, l’Hble. Sr. Josep Gonzàlez-Cambray, i en un nou format de diàleg entre alts càrrecs del Departament d’Educació dinamitzat per la directora de l’Escola Camins de les Franqueses del Vallès, la Sra. Núria Marín, la Secretària de Transformació Educativa, la Sra. Núria Mora, i els Directors Generals d’Alumnat i d’Innovació, Digitalització i Recerca Educativa, la Sra. Rut Ribas i el Sr. Joan Cuevas, respectivament, respondran a les inquietuds d’alumnes de primària i de secundària, de famílies i de docents. També podeu formular preguntes a través del canal YouTube del Laboratori.

17:00 Inici de l’emissió

• Presentació de la jornada
                  • Sr. Jusèp Boya, Director del Museu d’Arqueologia de Catalunya
                  • Hble. Sr. Josep Gonzàlez-Cambray, Conseller d’Educació
                  • Objectius i actuacions del Laboratori 2021 – 2022
                  • Ponència “Temps de lideratge i canvi a les escoles”. Dra. Anna Jolonch
                  • Iniciem la reflexió en centre
                  • Diàleg “Transformar el sistema”
                      • Sra. Núria Mora, Secretària de Transformació Educativa
                      • Sra. Rut Ribas Martí, Directora General d’Alumnat
                      • Sr. Joan Cuevas, Director General d’Innovació, Digitalització i Recerca Educativa
                      • Dinamització a càrrec de la Sra. Núria Marín, Directora de l’Escola Camins de les Franqueses del Vallès

19:00 Desconnexió

Podeu consultar a continuació la presentació digital de la ponència “Temps de lideratge i canvi a les escoles” de l’Anna Jolonch:

La ponència està organitzada en tres parts:

1) Temps de desafiaments i de lideratge en educació

Què ha revelat i que ha accelerat la Crisi de la Covid-19 en educació

La urgència del canvi i la metamorfosi de l’escola

2) Una nova cultura docent

El docent com a professional del coneixement i investigador

Una professió col.laborativa i d’equip. Xarxes

Laboratoris educatius: relació entre recerca i pràctica educativa

Líders del sistema

3) Liderar escoles que aprenen

Per què el lideratge importa?

Les set dimensions de l’escola com a organització que aprèn

Elements transversals: diàleg pedagògic – confiança – temps – tecnologies

La producció d’aquesta jornada ha estat finançada per: