Diàlegs entre Centres Facilitats. Jornada de formació a Equips Directius juliol 2020

A la 1a Jornada de formació dels Equips Directius dels Centres Facilitats del Laboratori de Transformació Educativa que es va celebrar el passat 8 de juliol, els més de 200 participants van tenir l’ocasió de compartir mirades sobre com fomentar la participació i la implicació de tots els agents de la comunitat educativa.

Es van organitzar els “Diàlegs entre centres” per orientar els equips directius a través de la reflexió sobre 3 preguntes:

1. De quina manera el projecte del centre fomenta la participació de l’alumnat en la proposta, presa de decisions, execució i avaluació del propi centre?
  2. Com les famílies poden implicar-se en la proposta, presa de decisions, execució i avaluació de la vida del centre?
  3. Quines són les estratègies que com equip directiu emprem per comprometre l’equip pedagògic i de treball en la proposta, presa de decisions, execució i avaluació del propi centre?

Al document disposeu del conjunt de respostes que van donar els participants  de les 11 sales de diàleg (s’han evitat repeticions i s’han ordenat). D’aquestes conclusions es poden extreure 3 gran objectius:

1. Implicar l’alumnat en el procés educatiu i fomentar activament la seva participació en les decisions del centre, perquè aleshores s’implicarà, també, en la societat.
  2. L’escola ha d’oferir els canals de comunicació que garanteixin una bona comunicació amb les famílies, escoltar les seves propostes i propiciar que s’impliquin més en el dia a dia del centre.
  3. L’equip pedagògic ha de treballar en xarxa des d’una perspectiva de lideratge transformador des de l’exercici de cadascú a favor dels objectius de la institució, amb autonomia i responsabilitat compartida.