Els grups de discussió a l’Escola Abel Ferrater

Durant el segon trimestre d’aquest curs 2021 – 2022 el Laboratori de Transformació Educativa ha impulsat la realització de Grups de discussió als centres amb Facilitació i als centres Referents del Laboratori.

Els grups de discussió són una eina metodològica per a l’estudi de realitats complexes a través de la participació activa dels assistents que ara han esdevingut en aquests centres espais de construcció de coneixement a partir de preguntes genèriques i obertes que han permès a cada participant respondre des del seu propi punt de vista a 5 focus d’aprofundiment:

1. Dissenyar entorns que assegurin situar l’alumne al centre del procés d’aprenentatge i garantir el dret a una educació de qualitat per a tot l’alumnat des de l’equitat i la justícia social.
2. Garantir l’autonomia, el pensament crític i la comunicació entre tots els membres de la comunitat educativa.
3. Generar una cultura avaluativa que garanteixi l’autoregulació de l’aprenentatge de manera transversal en la vida del centre.
4. Emprar metodologies globalitzades i de naturalesa social que permetin un aprenentatge actiu per desenvolupar el propi itinerari vital.
5. Implicar la comunitat educativa, i molt especialment l’alumnat, en la presa de decisions del centre.

El proper dimecres 12 de maig 2021 els centres es trobaran per compartir l’experiència dels grups de discussió, però la setmana passada ja vàrem poder recollir les primeres impressions a “Compartim propòsit educatiu…” a partir del retorn que ens han fet els centres que s’han inscrit en aquesta trobada.

Ara volem compartir l’article “Grups de Discussió” que l’Escola Abel Ferrater de La Selva del Camp ha difós a través de la seva pàgina web. Feu clic a sobre de la captura de pantalla següent per accedir a l’article:

Com en el cas de l’Abel Ferrater, són molts els centres que han descobert en els grups de discussió una experiència gratificant i una eina de gran valor. Moltes gràcies per compartir-ho!