Escola Bressol Municipal Can Serra – Visites Virtuals Guiades

⭕ Centre amfitrió:

Escola Bressol Municipal Can Serra (web del centre)

🕐 Visita virtual:

Dijous 15 d’abril, a les 17:00h

▶ Descripció:

La base del nostre projecte educatiu és l’Educació psicomotriu donat que l’infant en aquesta etapa dels 0-3 anys necessita moure’s i li oferim el context per expressar-se lliurement. En aquest sentit, l’escola observa les necessitats dels infants i crea diferents contextos de joc perquè es puguin satisfer. Aquests contextos tenen una sèrie de característiques: l’infant es pot moure i jugar lliurament, la única consigna és la del respecte, per el material i per als altres infants, son espais lliures de judicis, exhibicions i on l’adult acompanya.
Caminem cap a una educació creadora on el respecte a les necessitats de l’individu és el valor més important, el respecte per l’infant, per els seus desitjos, per a les seves emocions, per la necessitat de moure’s, de comunicar-se, relacionar-se amb els diferents materials, en definitiva, la necessitat de joc, per créixer amb autonomia i llibertat.

⬆ Fortaleses en què se centra la visita:

L’infant és el centre de l’aprenentatge això implica observar les necessitats dels infants i organitzar el personal de l’escola per atendre-les. L’espai exterior és un espai d’aprenentatge on l’infant pot vivenciar diferents experiències multisensorials i assolir uns aprenentatges més integrals. L’adult fa un acompanyament d’aquests aprenentatges.

❓ A què poden trobar resposta les persones visitants:

A la coeducació, a l’aprenentatge vivenciat, a com la natura ens ofereix diferents fonts d’aprenentatge, a l’adaptabilitat del personal de l’escola per atendre les necessitats dels infants i com aprofitem l’espontaneïtat dels infants per adquirir nous aprenentatges.

🔅 Persones representants del centre amfitrió:
Maite Mas, Directora de l’Escola bressol Municipal Can Serra, de Cardedeu.
Mònica Almueda, de l’Escola bressol Municipal Can Serra, de Cardedeu.
Àngels Lluesma, de l’Escola bressol Municipal Can Serra, de Cardedeu.

🎟 Persones convidades al debat:
Carme Solé, de l’Escola Bressol Municipal Dolors Canals, de Barcelona.
Eva López, de l’Institut Escola Pallaresa, de Santa Coloma de Gramenet.
Irene Sancho, Directora de l’Escola Montsagre, d’Horta de Sant Joan.

🎬 Accés a la visita virtual:

Si visualitzeu l’esdeveniment en directe, podreu participar-hi a través del xat del canal YouTube del Laboratori si hi accediu directament (Mira a YouTube).