Escola Malagrida – Visites Virtuals Guiades

⭕ Centre amfitrió:

Escola Malagrida (web del centre)

🕐 Visita virtual:

Divendres 30 d’abril, a les 9:30h

▶ Descripció:

El PEC del Centre (document en elaboració), vol ser una eina eficaç on queda recollida la identitat del centre, tenint en compte les característiques socials i culturals del nostre context escolar. Explicita els objectius, amb activitats orientades amb la fita d’assegurar la participació de tota la comunitat educativa, i treure’n el màxim profit educatiu. De manera consensuada per a tot el claustre, s’estableixen els 7 principis com a visió de centre:

• Alumne/a com a centre d’aprenentatge.
    • Educació viva i activa, respecte vers els diferents ritmes d’aprenentatge, globalització,
    • Escola innovadora, oberta i participativa
    • Foment del treball globalitzat i l’aprenentatge significatiu;
    • Escola acollidora, coeducadora i inclusiva.
    • Foment de la motivació , l’autoestima i la il·lusió per aprendre.
    • Escola que impulsa els valors del respecte i la convivència.

Alhora vol ser un projecte pràctic i visual, on les imatges (visual thinking) acompanyen el missatge que es pretén transmetre. La creativitat i l’esperit crític són altres pilars importants, els quals hi volen ser presents en el del dia a dia de l’escola.

⬆ Fortaleses en què se centra la visita:
    • Metodologies aplicades a la realitat del centre: Treball per projectes (Infantil i Primària), Espais (Infantil), Espais 3 (Primària),
    • Ambients (Infantil), Tallers (Primària).
    • Atenció a la diversitat: la inclusió a les aules.
    • Seqüenciació de metodologies proactives de P3 a 6è.
    • Organització flexible i heterogènia (Horari flexible: Entrades relaxades).
    • Recursos elaborats pels mateixos docents.
    • Avaluació: Com avaluem aquestes metodologies proactives? Eines d’avaluació.
❓ A què poden trobar resposta les persones visitants:

Som una escola amb 89 anys de recorregut, amb unes pràctiques metodològiques tradicionals. El camí traçat per passar d’un centre amb aquestes metodologies a un altre, on les metodologies proactives tenen un paper molt important, ha estat un camí que ha comportat la implicació de tota la comunitat educativa i sempre, amb la intenció de mantenir l’essència i la identitat del propi centre.

Sabem que, avui dia, són moltes les metodologies que hi ha. Des del centre, s’ha intentat incorporar les més idònies pel nostre context d’alta complexitat (després de moltes visites, residències, estades…) per tal que els nostres alumnes puguin obtenir resposta a les seves necessitats d’aprenentatge. Per tant, l’atenció a la diversitat és un aspecte rellevant i d’alt valor. Prioritzem la inclusió a totes les aules per poder donar resposta a aquestes necessitats.

🔅 Persones representants del centre amfitrió:
Jordi Ferrarons, Director de l’Escola Malagrida, d’Olot.
Sílvia Sala, Cap d’Estudis de l’Escola Malagrida, d’Olot.

🎟 Persones convidades al debat:
Anna Farrés, Directora de l’Institut Escola El Pla de l’Avellà, de Cabrera de Mar.
Maite Bayo, Directora de l’Escola Garona, de Vielha e Mijaran.
Susanna Urtós, Directora de l’Escola Joan Maragall, de Ripoll.
Natàlia López, Cap d’Estudis de l’Escola Joan Maragall, de Ripoll.
Roser Caballé, de l’Escola Cascavell, de Sant Adrià del Besòs.
Lourdes Uzquiano, de l’Escola Cascavell, de Sant Adrià del Besòs.

🎬 Accés a la visita virtual:

Si visualitzeu l’esdeveniment en directe, podreu participar-hi a través del xat del canal YouTube del Laboratori si hi accediu directament (Mira a YouTube).