Les relacions humanes i socials com a eix de la Transformació Educativa. Aprofundim amb la Mireia Civís i el Jordi Díaz-Gibson

Avui dijous, 28 de gener, ens trobem amb la Mireia Civís i el Jordi Díaz-Gibson, professors de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i investigadors del Grup de Recerca consolidat PSITIC de la URL, en Pedagogia, Societat i Innovació amb els suport de les TIC, en la primera sessió del Seminari Temàtic Aprofundim en xarxa i ecosistema educatiu.

Com crear xarxa dins del centre? Perquè l’aprenentatge en xarxa és un element clau de la transformació educativa? La Mireia i el Jordi ens resolen els dubtes i ens aporten una visió actual i fonamentada per poder-la implementar al nostre centre educatiu.

Durant aquesta primera sessió, la Mireia i el Jordi ens han compartit un vídeo que molts dels participants al Seminari Temàtic heu demanat de poder tornar a visualitzar. Es tracta de El futur de l’educació i habilitats per al 2030. La brúixola de l’aprenentatge per al 2030:

De la mateixa manera que una brúixola permet el viatger orientar-se, la brúixola d’aprenentatge ens ha d’ajudar a crear el futur que volem en un món incert i que canvia amb rapidesa. Una àmplia comunitat d’aprenentatge, d’ensenyants, d’assessors, d’experts ha elaborat la brúixola de l’aprenentatge de l’OCDE per al 2030, que ha de permetre a la comunitat educativa millorar la nostra manera de pensar i d’actuar, millorar també la nostra capacitat d’anticipació, i apropar-nos a una destinació comuna, una visió compartida, un futur construït per totes i tots on el benestar social i personal sigui una realitat.

Els convidats al debat d’aquesta primera sessió han estat:

Marcel·lí Canal. Referent de Xarxes als Serveis Territorials del Baix Llobregat, i facilitador del Laboratori.
Dimas Fàbregas. Director de l’Escola La Immaculada de Vilassar de Dalt i facilitador del Laboratori al Maresme-Vallès Oriental.
Francesc Martín. Director de l’Escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú i facilitador del Laboratori a Barcelona.

Amb posterioritat a la sessió, els ponents ens comparteixen el següent article amb preguntes de reflexió. Us proposem que en feu una lectura acurada i prengueu el temps necessari per respondre a les preguntes:

Les properes sessions són: