Metodologies d’aprenentatge per a la vida

 

En aquest nou vídeo de la col·lecció Les dimensions de la transformació al centre de Transformar per Innovar, docents i alumnes de l’Escola Nou Patufet (Barcelona), de l’Escola Fluvià (Barcelona) i de l’Escola Josep Carner (Badalona), ens parlen de les experiències educatives que esdevenen experiències vivencials i que duen a terme a les seves comunitats d’aprenentatge.

Desenvolupar la capacitat crítica i reflexiva dels infants, dotar-los d’una mirada transformadora, partir dels seus interessos a l’hora d’iniciar projectes educatius, fomentar la responsabilitat i la participació a la comunitat, desenvolupar la competència d’aprendre a aprendre, són tots ells aspectes fonamentals del procés d’ensenyament i d’aprenentatge per als docents que comparteixen la seva expertesa.

 

 

Mitjançant els espais de lliure circulació, els racons d’aprenentatge, la pràctica de metodologies innovadores (ABP), la concreció en l’avaluació dels aspectes social i emocional del procés d’aprenentatge (contracte d’avaluació), la codocència, la personalització dels aprenentatges i la pràctica de la reflexió metacognitiva (bases d’orientació i diari d’aula), la participació activa dels alumnes a la comunitat, l’atenció a la diversitat, el desenvolupament de les intel·ligències múltiples i una atenció especial a la intel·ligència emocional, els docents participen en el procés d’aprenentatge dels seus alumnes, convertit en un fet vivencial, rellevant, significatiu i satisfactori. Un aprenentatge per al llarg de la vida, per a esdevenir ciutadans i ciutadanes responsables i crítics, i desenvolupar d’una manera eficient i plena les seves competències i capacitats.

 

 

El procés d’aprenentatge entès com a motor de transformació, d’infants i docents, de la comunitat educativa, de la societat. Una experiència vital, una manera de viure, d’aprendre, de
viure aprenent i compartint.

 

Per tal d’aprofitar al màxim els continguts, us proposem treballar el vídeo amb les rutines de pensament següents:

 

RUTINES DE PENSAMENT
GENERAR, CLASSIFICAR, RELACIONAR I AMPLIAR PENSO, EM PREGUNTO, INVESTIGO PUNTS CARDINALS

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>