“Professor, fomenta la recerca digital entre els teus alumnes”

El Centre Espanyol de Drets Reprogràfics (Cedro) i esdelibro.es organitzen des de fa anys un concurs per a joves investigadors digitals: Si eres original, eres de libro. Els alumnes, en equip i tutoritzats per un professor, han de realitzar un treball de recerca sobre qualsevol matèria, en les categories de Ciències o d’Humanitats, respectant els drets d’autor i en la que es prioritzi l’originalitat. Podeu accedir als treballs premiats altres anys a l’enllaç següent. Són un bon recurs per a inspirar el jovent d’ESO, de Batxillerat i de Cicles Formatius de Grau Mitjà, i desenvolupar les competències en recerca:

També us ofereixen recursos per aprendre a desenvolupar una bona investigació. Podeu accedir-hi fent clic a la següent imatge:

Tot i que per a enguany els terminis de presentació de treballs han quasi finalitzat (s’ha ampliat el termini fins al 30 d’abril), val la pena tenir-ho en compte, si més no, per al curs vinent. Habitualment les inscripcions es poden fer des de finals del mes d’octubre fins a finals del mes de març. Hi ha 3 categories de premis en funció del nivell educatiu: una per a 1r i 2n d’ESO, una altra per a 3r i 4t d’ESO, i una tercera per a Batxillerat i Cicles. Els premis són més aviat simbòlics, però l’important a destacar és la iniciativa per fomentar la recerca a les aules. Podeu consultar les bases del concurs, i també trobar més informació clicant a la següent imatge:

El passat dia 10 de març es va celebrar un seminari web dirigit a docents de tot l’Estat en el marc del programa educatiu “Es de libro. Profesor, fomenta la investigación digital entre tus alumnos”. Al seminari s’hi van abordar diferents metodologies i eines que els docents poden utilitzar a l’aula amb l’objectiu de desenvolupar entre els seus alumnes competències en la gestió de la informació en el món digital. Mitjançant inscripció, podeu demanar que se us faci arribar el vídeo del seminari.