Seminaris Temàtics Aprofundim en Transformació Educativa

El dia 28 de gener comencen els Seminaris Temàtics del Laboratori de Transformació Educativa. Aquest curs 2020 – 2021, amb el nom Aprofundim en Transformació Educativa, organitzem 3 seminaris que posen l’accent en els 3 eixos de la innovació pedagògica:

EIX 1

ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE CENTRE

EIX 2

METODOLOGIES INNOVADORES

EIX 3

XARXA I ECOSISTEMA EDUCATIU

Quatre experts en pedagogia i psicologia cognitiva desenvoluparan al llarg d’11 sessions els tres eixos per donar resposta als temes que els centres del Laboratori varen voler prioritzar per aquest curs:

1. Dissenyar entorns que assegurin situar l’alumne al centre del procés d’aprenentatge i garantir el dret a una educació de qualitat per a tot l’alumnat des de l’equitat i la justícia social
  2. Garantir l’autonomia, el pensament crític i la comunicació entre tots els membres de la comunitat educativa.
  3. Generar una cultura avaluativa que garanteixi l’autoregulació de l’aprenentatge de manera transversal en la vida del centre.
  4. Emprar metodologies globalitzades i de naturalesa social que permetin un aprenentatge actiu per desenvolupar el propi itinerari vital.
  5. Implicar la comunitat educativa, i molt especialment l’alumnat, en la presa de decisions del centre.

Mireia Tintoré. Doctora en humanitats i ciències socials. Professora de la Facultat d’Educació de la Universitat Internacional de Catalunya. Investigadora responsable del Grup de Recerca d’Organització d’Institucions Educatives i Professionalització i membre del Grup de Recerca Consolidat EDO. Editora fundadora de la revista IJELM, especialitzada en lideratge educatiu.

Héctor Ruiz. Director de la International Science Teaching Foundation. Investigador en psicologia cognitiva de la memòria i l’aprenentatge en contextos educatius. Autor de “¿Cómo aprendemos? Una aproximación científica al aprendizaje y la enseñanza”.

Mireia Civís. Doctora en Pedagogia. Professora de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Investigadora responsable de la línia de Territori i Xarxes en el Grup de Recerca consolidat PSITIC de la URL, en Pedagogia, Societat i Innovació amb els suport de les TIC.

Jordi Díaz-Gibson. Doctor en Ciències de l’Educació. Professor de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Membre investigador del Grup de Recerca consolidat PSITIC de la URL, en Pedagogia, Societat i Innovació amb els suport de les TIC.

Tots els centres del Laboratori, facilitats, referents i de les Xarxes Territorials de Transformació Educativa han pogut fer la inscripció a les activitats de formació reconegudes pel Departament d’Educació a través dels enllaços següents:

Inscripcions a les activitats GTAF:

EIX 1  Codi de l’activitat: 9001340545

EIX 2  Codi de l’activitat: 9001350545

EIX 3  Codi de l’activitat: 9001360545

Data límit  d’inscripció: divendres 22 de gener de 2021.

Tothom podrà seguir les sessions sense necessitat d’inscriure’s a través del Canal de YouTube del Laboratori de Transformació Educativa. Disposeu dels enllaços i el calendari de les sessions a dalt (caselles dels eixos).