Recull dels Seminaris Temàtics 2021 “Aprofundim en la Transformació Educativa”

Ahir es van tancar els Seminaris Temàtics 2021 amb la cinquena i última sessió de l’Aprofundim en metodologies innovadores, amb l’Héctor Ruiz. Aquests últims 3 mesos s’han realitzat 3 seminaris temàtics, cadascun centrat en un dels eixos de la innovació: Eix 1, Organització i gestió de centre; Eix 2, Metodologies innovadores, i Eix 3: Xarxa i ecosistema educatiu. En aquests seminaris hem pogut escoltar la veu experta de la Mireia Tintoré (Eix 1), de l’Héctor Ruiz (Eix 2) i de la Mireia Civís i del Jordi Díaz-Gibson (Eix 3).

Ara podeu recuperar totes i cadascuna de les sessions dels 3 seminaris fent clic a la caràtula corresponent:

Eix 1: Organització i gestió de centre:

Eix 2: Metodologies innovadores:

Eix 3: Xarxa i ecosistema educatiu:

La Mireia Tintoré és Doctora en humanitats i ciències socials. Professora de la Facultat d’Educació de la Universitat Internacional de Catalunya. Investigadora responsable del Grup de Recerca d’Organització d’Institucions Educatives i Professionalització i membre del Grup de Recerca Consolidat EDO. Editora fundadora de la revista IJELM, especialitzada en lideratge educatiu.

L’Héctor Ruiz és director de la International Science Teaching Foundation. Investigador en psicologia cognitiva de la memòria i l’aprenentatge en contextos educatius. Autor de “¿Cómo aprendemos? Una aproximación científica al aprendizaje y la enseñanza”.

La Mireia Civís és Doctora en Pedagogia. Professora de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Investigadora responsable de la línia de Territori i Xarxes en el Grup de Recerca consolidat PSITIC de la URL, en Pedagogia, Societat i Innovació amb els suport de les TIC.

El Jordi Díaz-Gibson és Doctor en Ciències de l’Educació. Professor de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Membre investigador del Grup de Recerca consolidat PSITIC de la URL, en Pedagogia, Societat i Innovació amb els suport de les TIC.

A cada sessió s’ha realitzar un debat posterior a la ponència en el que s’han convidat 31 persones expertes del món educatiu:

Josep Maria Esteve. Exdirector de l’IE Jacint Verdaguer i col·laborador com a facilitador del Laboratori a Barcelona Comarques.
Dolors Queralt. Directora de l’IE Daniel Mangrané i facilitadora del Laboratori a Terres de l’Ebre.
Aurora Vera. Directora de l’IE Mar Mediterrània.
Mercè Palau Pujolar. Docent de l’Institut Miquel Martí i Pol de Roda de Ter.
David Llambrich. Tècnic docent del CRP Baix Camp de Reus.
Violeta Cristià. Cap d’Estudis de l’Escola Abel Ferrater de la Selva del Camp.
Lourdes Pérez. Exdirectora de l’Institut Hipàtia d’Alexandria de Lliçà d’Amunt i inspectora referent d’innovació i xarxes dels serveis territorials del Maresme – Vallès Oriental.
M. Elena Aznar. Directora de l’Institut Escola Magraners de Lleida.
Roser Cervera. Directora de l’Institut Escola Baix a Mar de Vilanova i la Geltrú.
Mercè Sayós. Mestra de l’Escola Vall-Llobrega i facilitadora del Laboratori a Girona.
Noa Padín. Referent de xarxes al Consorci d’Educació de Barcelona i facilitadora del Laboratori a Barcelona.
Alberto Esteban. Cap d’Estudis de l’IE Daniel Mangrané i facilitador del Laboratori a Terres de l’Ebre.
Teresa Escoda. Secretària de l’Escola Les Vinyes, Sant Cugat Sesgarrigues.
Clara Aragonés. CRP Nou Barris, Barcelona.
Jordi González Ramírez. Inspector de la Inspecció Educativa a Catalunya Central (Manresa).
German Gil. Professor de l’Institut Vila-Seca.
Núria Lorenzo. Departament de Didàctica de la Universitat de Barcelona. Formació inicial de mestres d’infantil.
Montserrat López. Secretària de l’Escola Josep Carner de Badalona.
Francesc Maldonado. Director de l’Institut Pau Clarís de Barcelona i facilitador del Laboratori.
Sandra Vernet. Mestra de l’Escola Dr. Alberich i Casas de Reus.
Meritxell Soler. Directora de l’Escola La Mitjana de Lleida.
Coral Regí. Directora de l’Escola Virolai de Barcelona.
Francesc Martín. Director de l’Escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú i Facilitador del Laboratori.
Anna Torres. Cap d’Estudis de l’Institut escola Lluís Millet de Santa Coloma de Gramanet.
Marcel·lí Canal. Referent de Xarxes als Serveis Territorials del Baix Llobregat, i facilitador del Laboratori.
Dimas Fàbregas. Director de l’Escola La Immaculada de Vilassar de Dalt i facilitador del Laboratori al Maresme-Vallès Oriental.
Carme Civit. Exdirectora de l’escola Germanes Bartomeu de Mataró i Presidenta del MEM (Moviment Educatiu del Maresme). Mestra a l’escola Angeleta Ferrer (Mataró).
Mercè Bertran. Excoordinadora pedagògica de l’Institut Fontanelles (Borges del Camp). CRP del Tarragonès.
Joan Carles Tinoco. Coordinador pedagògic de l’Institut Bitàcola de l’Institut Bitàcola de Barberà del Vallès.
Sandra Entrena. Directora pedagògica de l’Escola Virolai de Barcelona.
Borja Llàser. Docent de l’Institut La Pobla de Segur i ambaixador del programa STEAM a Lleida.

Aquests 3 seminaris temàtics han format part de les activitats formatives reconegudes pel Departament d’Educació, a les que s’hi han inscrit 800 docents de 514 centres educatius de tot el territori. Les sessions, que han estat difoses públicament a través del canal YouTube del Laboratori de Transformació Educativa, han estat seguides en directe per moltes altres persones, i els vídeos han rebut a data de tancament d’aquest article un total de 7.749 visualitzacions.

Els seminaris temàtics s’han organitzat amb el finançament de: