En aquest 2n webinar, l’Héctor Ruiz comença responent preguntes que van quedar pendents al webinar anterior. Seguidament fa una síntesi del mòdul 2 “Factors emocionals de l’aprenentatge”. Ens descriu de forma molt clara els factors que determinen la motivació i ens diferencia entre autoeficàcia i autoestima, dos conceptes clau que els docents hem de tenir molt presents per enfocar correctament la nostra pràctica docent i la nostra relació amb els aprenents. Un kahoot altament participatiu posa punt i final a una hora i quaranta cinc minuts.
- Si per aprendre hem de connectar la nova informació amb uns coneixements previs, com aprenem a l’inici de la vida? No som una taula rasa?
- Per què llegir un text mentre algú altre te’l llegeix alhora provoca càrrega cognitiva?
- Si aprenem connectant la nova informació amb el que ja sabem, què passa si el que sabem és incorrecte?
- Si, com ens mostra l’activitat de “dibuixa un bitllet de 10€”, el fet de repetir no és útil, per què repetim els mateixos continguts al llarg dels cursos?
- Quines estratègies recomanaries per promoure la connexió entre allò que s’aprèn i els coneixements previs?
L’Héctor Ruiz és director de la International Science Teaching Fondation i autor del llibre “¿Como aprendemos? Una aproximación científica al aprendizaje y la enseñanza. Editorial Graó. 2020”.
El curs online “Com aprenem? Una breu aproximació científica a l’aprenentatge” ha estat el resultat de la necessitat d’adaptar com a conseqüència de la crisi sanitària del Covid-19 el que havien de ser 3 jornades presencials o workshops, previstos inicialment per als mesos d’abril, maig i juny. Tot i una precipitada inscripció i la obligació d’ajustar-se als acords presos inicialment, el canvi de format no ha deixat de ser un gran èxit, amb 969 inscrits al curs i la participació massiva als webinars setmanals.
#Laboratoridetransformació #Transformacióeducativa #XarxesTerritorialsTransformació