40è aniversari del CFA La Llagosta

Aquest curs el CFA La Llagosta celebra el seu 40è aniversari i l’Associació Cultural el 25è. Per aquest motiu han iniciat el curs amb un acte commemoratiu al Centre Cultural de La Llagosta, on han participat alumnes, exalumnes, professors i convidats d’arreu. Han comptat amb la presència de la regidora d’Educació Secundària i Formació Contínua, Sra. Melania Beltrán, el regidor d’Educació, Sr. Fran Ruiz, i l’Inspector d’Educació dels Serveis Territorials al Maresme – Vallès Oriental del Departament d’Educació, Sr. Ramon Jové.

L’acte es va iniciar amb un audiovisual sobre la tasca de formació i difusió cultural realitzada des del CFA i des de l’associació al llarg d’aquests anys. La directora del centre, Sra. Isabel Soler, va donar la benvinguda i va agrair especialment les tasques del CFA La Llagosta i de l’Associació Cultural. A continuació, alguns exalumnes van compartir les seves experiències. El vídeo recull moments especials d’aquests cursos.

Imatge de Lucía Caram oferint una conferència sobre l’Educació com a eina transformadora

A continuació sor Lucía Caram, va oferir una conferència sobre l’Educació com a eina transformadora. Al llarg de la xerrada, va insistir en la importància de la formació al llarg de la vida; en les seves pròpies paraules “canviar-nos i canviar l’entorn”. Un dels eixos de la conferència va ser el paper cabdal de les persones adultes, especialment la gent gran, en els temps difícils que viu la societat. Com ella va expressar: “és important cultivar sempre el cap, el cor i l’esperit, no renunciar als somnis i treballar plegats per fer-los realitat”.

Durant aquests anys al CFA ha hagut un canvi en el perfil de l’alumnat com indica la seva directora, Sra. Isabel Soler, al diari SomLaLlagosta del 31 d’octubre: “Als anys 80 ens trobàvem amb un perfil més conscienciat de la necessitat d’aprendre. Es tractava de gent adulta, majoritàriament amb uns estudis primaris. Actualment, tenim més diversitat. Estem formant gent més jove, a partir dels 18 anys i gent adulta a partir dels 25-45 anys, així com persones fins i tot majors de 70 anys”. Això suposa un replantejament curricular i  metodològic que els docents han encarat amb entusiame!

Des de la comunitat educativa volem felicitar-vos per la gran feina realitzada durant tots aquests anys!!