Procés, conclusions i aportacions dels grups de discussió Un nou present educatiu (gener-març 2021)

Document en pdf / Conclusions del debat

El Consell Escolar de Catalunya (CEC) va organitzar un seguit de grups de discussió amb integrants de tota la comunitat educativa a fi d’incloure en el debat “Un nou present educatiu” el parer de tot els sectors al voltant de la qüestió que va centrar el debat de la XXVIII Jornada de reflexió, un debat originat per la pandèmia i la incidència que ha tingut en l’educació a partir del 13 de març de 2020.

Els grups de discussió es van trobar entre gener i març de 2021.

A partir d’una mostra representativa de 43 centres educatius que incloïa totes les demarcacions educatives, hi han participat set grups d’alumnes de primària i secundària, tres de formació professional, tres de batxillerat, un de formació al llarg de la vida i un d’educació especial; tres grups de docents, altres tants de famílies, un de càrrecs de l’Administració local i un d’alumnes de centres penitenciaris. Els grups estaven formats per entre deu i dotze participants i un coordinador encarregat de dinamitzar el grup i de fer síntesi de les idees debatudes. Les sessions tenien 90 minuts de durada i s’organitzaven al voltant dels quatre eixos temàtics que ja van tractar-se a la XXVIII Jornada: espai i temps educatius, digitalització de l’educació, acompanyament i cura, i personalització dels aprenentatges. Els participants havien de parlar del passat, del present i del futur de cada un d’aquests eixos, aportant-hi les seves experiències i opinions.