Cursos, tutorials i articles sobre Clic i JClic
Cursos i guies
- Curs D73: Creació d’activitats educatives amb JClic
- Un passeig pel JClic
- Guia del JClic
- Leitfaden zu JClic
- Aan de slag met JClic
- Guía de referencia rápida
- Manual para uso do JClic
Articles sobre Clic i JClic
- JClic y Edilim: programas de autor para el diseño de actividades educativas en soporte digital para Educación Infantil y Primaria
- Alfabetización digital del profesorado: herramientas educativas
- El uso de JClic como complemento para la enseñanza/aprendizaje de la Educación Física
- Utilización del programa JClic para el diseño de actividades de geografía en educación primaria y secundaria
- Creatividad y elaboración de materiales didácticos multimedia de naturaleza artesanal para Educación Infantil
- A un clic de ratón
- Fonaments matemàtics, psicopedagògics i curriculars per a la generació d’activitats de càlcul mental per a l’ensenyament primari amb el mòdul Arith
- Clic: un entorno para el desarrollo de actividades educativas multimedia
- Informàtica i llengües a l’ensenyament primari
Cursos i guies
Curs D73 Creació d’activitats educatives amb JClic
Curs telemàtic de 60 hores pertanyent al Pla de Formació Permanent del Professorat del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Els alumnes matriculats al curs disposen de l’assessorament d’un tutor/a a qui han de lliurar els exercicis i el projecte final per tal d’obtenir el corresponent certificat d’aprofitament. Trobareu algunes referències al tutor i als exercicis en els materials.
El curs complet consta de 3 mòduls introductoris sobre multimèdia, imatge i so digital, i 5 mòduls específics on s’expliquen les funcions bàsiques del JClic i el JClic Autor i es proposen un seguit de pràctiques i exercicis.
👉 Accés als materials del curs en català
👉 Accés als materials del curs en castellà
👉 Accés als materials del curs en anglès
Un passeig pel JClic
En Pere Cornellà, professor de l’IES de Celrà (Gironès), ha creat aquest conjunt d’activitats que serveixen per a descobrir les principals característiques del JClic: Funcionament dels diversos mòduls, elements de la pantalla, tipus d’activitats, etc.
👉 Accés a les activitats en català
👉 Accés a les activitats en castellà
Guia del JClic
En Jaume Bartrolí ha creat aquest document PDF a partir del curs de Creació d’activitats educatives amb JClic (D73) sobre el funcionament del JClic Autor i JClic Player.
Leitfaden zu JClic
Education Highway (Innovationcenter for School and New Technology, Linz) ha creat aquesta guia d’introducció al JClic en alemany. S’hi expliquen les principals característiques i funcionalitats del JClic, com començar a fer-lo servir i com crear activitats.
Aan de slag met JClic
La Regionaal Expertisenetwerk (REN) del Ministeri d’Educació de Flandes realitza diverses activitats relacionades amb el Clic. En aquest document en holandès, elaborat per Gino Vanherweghe, es fa una introducció al funcionament dels diversos mòduls del JClic, i s’hi explica com crear materials educatius amb el JClic Author.
Guía de referencia rápida
L’associació Ibn Firnás – Observatorio Astronómico de La Rinconada ha creat aquesta “Guía de referencia rápida” de creació d’activitats educatives multimèdia amb JClic. El mateiral està basat en altres materials disponibles a la zonaClic i a la Red telemática educativa de Andalucía.
Manual para uso do JClic
El Portal Educacional do Estado do Paraná ha creat aquest manual de JClic en llengua portuguesa de Brasil.
Articles sobre Clic i JClic
JClic y Edilim: programas de autor para el diseño de actividades educativas en soporte digital para Educación Infantil y Primaria
Raül Tárraga Mínguez, 2012
Article publicat al número 9 de la revista “@tic. revista d’innovació educativa” (2012) on s’anlitzen les prestacions de JClic i EdiLim, dos programes d’autor per al disseny d’activitats educatives per les etapes d’educació infantil i primària.
Alfabetización digital del profesorado: herramientas educativas
Francisco Pérez García, 2010
Article publicat al número 16 de la revista “Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia,” (2010) on es parla de la importància de millorar la formació del professorat en TIC, en concret pel que fa a la creació de contingut digital interactiu. En particular l’article fa referència les eines següents: JClic, Quadern Virtual, Exelearning, HotPotatoes i Ardora.
El uso de JClic como complemento para la enseñanza/aprendizaje de la Educación Física
Antonio Ariza García y Santiago Romero Granados, 2009
Article publicat al número 15 de la revista “Retos nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación” (2009) on es parla de l’ús del JClic per a la creació d’apliacions didàctiques multimèdia i interactives per treballar aspectes procedimentals de diverses àrees del currículum. En concret, en el disseny d’activitats per a la introducció de l’Educació física a diferents nivells.
Utilización del programa JClic para el diseño de actividades de geografía en educación primaria y secundaria
Antonio Ariza García, 2008
Article publicat al número 22 de la revista “ESPACIO Y TIEMPO, Revista de Ciencias Humanas” (2008) on es parla de la importància de les noves tecnologies a l’ensenyament en general i de la geografia en particular.
Creatividad y elaboración de materiales didácticos multimedia de naturaleza artesanal para Educación Infantil
José Antonio Ortega Carrillo, 2008
Article publicat al número 12 de la revista “Creatividad y sociedad: revista de la Asociación para la Creatividad” (2008) sobre el paper que juga la creativitat docent, el disseny i la creació de materials didàctics multimèdia adreçats a l’aprenentatge de la lectura a l’educació infantil.
A un clic de ratón
Daniel López, 1999
Article publicat al número 157 de la revista “Comunicación y Pedagogía” (març 1999) on s’explica l’experiència d’utilització del Clic al C.P “El Llano” de Monesterio (Badajoz). Daniel és autor també de diversos materials presents al “racó del Clic”: Pasarratos, Animaladas, Gusiletras i Las vocales.
Fonaments matemàtics, psicopedagògics i curriculars per a la generació d’activitats de càlcul mental per a l’ensenyament primari amb el mòdul Arith
Jordi Quintana, 1995
El document vol ser una eina per a tot el professorat que desitgi crear activitats de càlcul mental amb el mòdul Arith del Clic. En ell es presenta una proposta de graduació de dificultats en les sumes, les restes, les multiplicacions i les divisions, degudament justificada. La proposta pot servir tant de model com de punt de partida per elaborar una correcta seqüenciació de continguts de càlcul mental, que permeti generar activitats de dificultat progressiva i acumulativa. Inclou una selecció de les referències al càlcul mental i a l’ús de la tecnologia de la informació incloses al Decret 95/112, de 28 d’abril pel qual s’estableix la nova ordenació curricular de l’educació primària, i al Segon nivell de concreció, ofert pel Departament d’Ensenyament.
Clic: un entorno para el desarrollo de actividades educativas multimedia
Francesc Busquets, 1995
Un article publicat al número 117 de la revista Novática, en un monogràfic sobre informàtica educativa.
Informàtica i llengües a l’ensenyament primari
Juanjo Gómez, 1995
En aquest fitxer PDF hi trobareu l’apartat del Curs d’informàtica i llengües a l’ensenyament primari dedicat a la creació d’activitats amb el Clic. Conté una completa descripció dels diferents tipus d’activitats, amb exemples i propostes de pràctiques.