La segregació escolar s’ha reduït un 20% gràcies al Pacte

Els centres educatius catalans han reduït un 20 % la segregació escolar cinc anys després de la signatura del Pacte contra la segregació escolar, segons dades del Síndic de Greuges fetes públiques recentment. El Departament d’Educació i el Síndic de Greuges van celebrar una jornada commemorativa del cinquè aniversari del Pacte al Prat de Llobregat, amb l’assistència de representants de tots els signataris de l’acord.

De les mesures desplegades pel Departament d’Educació per lluitar contra la segregació escolar destaca l’aprovació del Decret de la programació de l’oferta educativa i del procediment d’admissió, que ha facilitat un augment de la detecció de l’alumnat en situació de vulnerabilitat, passant del 7 % al 24 % en dos cursos: del 2021-2022 al 2023-2024.

Educació destina uns 60 milions d’euros anuals a les diferents polítiques d’equitat. Els ajuts econòmics per a aquest alumnat en situació de vulnerabilitat suposen una inversió de 19,4 milions d’euros aquest curs 2023-2024.