Obrim els ulls davant l’assetjament escolar

Aquest acte, dirigit a centres educatius i a professionals de la Inspecció Educativa, tenia la finalitat d’incrementar la sensibilització del conjunt del sistema educatiu cap a l’assetjament escolar. S’ha comptat amb la participació de centres educatius d’arreu del país que han exposat les seves bones pràctiques en el desplegament dels programes #aquíproubullying i Enfocament Restauratiu Global, i on també hi ha intervingut una persona adulta que quan era alumna va ser víctima de bullying, que ha fet una crida a no abaixar la guàrdia davant aquesta problemàtica social.

Durant la Jornada “Obrim els ulls davant l’assetjament escolar”, en col·laboració amb organitzacions com Unicef o Save the Children, el Conseller d’Educació Josep Gonzàlez Cambray va presentar les noves mesures per liderar un canvi de paradigma en la lluita contra l’assetjament.

1. Impulsar els programes #aquíproubullying i l’Enfocament Restauratiu Global. Durant els propers dos cursos, tots els centres educatius s’han de formar per poder prevenir situacions d’assetjament.

2. A l’inici de l’ESO, tot l’alumnat rebrà formació específica sobre assetjament. Cada centre haurà de tenir referents de convivència entre l’alumnat.

3. El curs vinient s’implementa la figura del coordinador/a de coeducació, convivència i benestar emocional.

4. Se simplifiquen els 4 protocols contra la violència en l’àmbit educatiu i s’unifiquen en un únic protocol.

5. A l’inici del curs vinent, es posarà en funcionament el Registre de Violències contra l’alumnat (REVA)