Dia internacional del Poble Gitano 2023

Des del Departament d’Educació impulsem la commemoració del Dia Internacional del Poble Gitano que se celebra a escala mundial el 8 d’abril. Aquesta data commemora el Congrés Mundial del poble Romaní celebrat a Londres el 8 d’abril de 1971, en el qual es va instituir la bandera i l’himne gitano, i esdevé des de fa anys una diada de reivindicació de drets i llibertats del poble gitano.

Des de la Direcció General d’Atenció a les Famílies i a la Comunitat Educativa del Departament d’Educació treballem per promoure l’èxit escolar i social de l’alumnat gitano, destaquem el Projecte de Promoció escolar del poble gitano a Catalunya, impulsat des de l’any 2006.

Durant els darrers cursos escolars el Departament d’Educació ha donat un nou impuls al projecte i actualment 19 territoris arreu de Catalunya compten amb la figura d’un promotor o promotora escolar.