Enhorabona als guanyadors del 8è concurs #HipHopPau

Els clips guanyadors reivindiquen passar a l’acció i lluitar contra la violència masclista i el racisme

Modalitat 1

Primer premi: “Coratge”, videoclip creat per alumnes de l’Institut Pla de les Moreres de Vilanova del Camí (Anoia), guanyador de l’enregistrament i producció musical d’una peça de rap en un estudi professional de gravació amb assessorament artístic. El jurat ha valorat positivament el missatge que trasllada el clip i el fet que l’obra incorpori una producció musical pròpia amb una gran qualitat artística final. La cançó parla de la violència que pateixen les dones i de la sororitat com a estratègia de prevenció d’aquesta.

Segon premi: “Flow contra la violència”, videoclip creat per alumnes de l’Institut Escola Artístic Oriol Martorell de Barcelona (Barcelonès), guanyador d’un taller de rap impartit per un/a professional del hip-hop. El jurat ha valorat positivament la qualitat del producte, el treball en grup que reflecteix i la qualitat de la producció, especialment per la posada en escena i la incorporació d’elements coreogràfics.

Menció especial al videoclip “Actua!” de l’Institut Escola Montagut de Santa Susanna (Maresme). El jurat ha destacat positivament el treball d’aula i coral realitzat que es tradueix en un potent missatge de pau.

Modalitat 2

Primer premi: “Acompanyat dels meus”, videoclip creat per joves de Salt (Gironès) que participen en el projecte ‘Un toc de Salt’. En aquesta producció audiovisual han participat vint joves, set noies i tretze nois del Programa de Formació i Inserció de l’Escola Pia Salt, un centre que dona formació a joves d’entre 16 i 21 anys de diverses procedències i realitats.

Segon premi: “Qui fabrica, qui consumeix?”, videoclip creat per un grup de joves de Terrassa (Vallès Occidental) que participa en un projecte de transformació ecosocial comunitària liderat per la Coordinadora pel Comerç Just i les Finances Ètiques de Barcelona. En concret, són joves que assisteixen a El Lokal, un espai jove que es troba al barri de Sant Llorenç.

Menció especial per a l’obra “Som d’on volem”, que forma part del Projecte 9aVic coordinat des de l’Oficina Municipal d’Acollida de l’Ajuntament de Vic (Osona) i el Vicjove. El jurat ha valorat positivament el treball de grup que reflecteix l’obra, mostrant la importància del hip-hop com a eina d’inclusió social.

Concurs ICIP de Hip-hop per la Pau, 2024