Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya. Curs 2021-2022

Els departaments d’Interior i d’Educació van portar a terme durant els mesos d’abril a juny la quarta edició de l’Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya.

Es va fer mitjançant qüestionaris per autocompletar, a més de 10.100 alumnes de primària i secundària, entre 10 i 18 anys, que cursaven estudis als centres públics i privats de Catalunya. La selecció de la mostra es va fer de forma aleatòria per tal que fos una mostra representativa de la població catalana, per conèixer la victimització i la percepció dels i les alumnes sobre la convivència escolar i la seguretat a Catalunya.

decorativa

Els grans blocs d’aquesta enquesta van ser els següents:

• Sociodemogràfiques: lloc de naixement, llengua habitual, amb qui viu, relacions familiars, etc.
  • Clima escolar: relacions amb el centre educatiu, amb els companys i companyes i amb el professorat
  • Hàbits i valors: temps lliure i oci, sexisme, relacions de gènere abusives, etc.
  • Victimització, actituds i comportaments, dintre i fora del centre educatiu, durant el curs passat i les vacances d’estiu.
  • Consum de tabac, alcohol i drogues
  • Impacte de la COVID

Consulta l’enquesta a l’enllaç