El dossier didàctic sobre El poema de la rosa als llavis, de Joan Salvat-Papasseit, que l’equip d’educació literària acaba de publicar al Repositori digital d’Educació, està adreçat als professors de Literatura Catalana de segon de batxillerat amb l’objectiu de facilitar el treball de lectura i comprensió de l’obra El poema de la rosa als llavis, a l’aula.
Ferran Gadea i Gambús, autor d’aquest material didàctic, l’ha estructurat en dues parts. En primer lloc hi ha una guia de lectura de l’obra, que inclou una breu introducció a l’època i a l’autor, l’explicació de la gènesi de l’obra, l’arquitectura textual del poemari i els elements principals que el constitueixen i els versos i estrofes que empra Salvat-Papasseit, així com una anàlisi de la vivència de l’amor que traspua l’obra, la valoració i la recepció crítica fins a l’actualitat i les referències bibliogràfiques més rellevants per aprofundir en l’autor i l’obra. En segon lloc, hi trobareu una breu anàlisi de cadascun dels poemes que integren El poema de la rosa als llavis, tant pel que fa a la mètrica, com a les idees clau i els recursos literaris destacats. També s’hi han inclòs les versions musicades publicades o disponibles a la xarxa.
A banda d’aquesta publicació, trobareu d’altres materials i recursos didàctics sobre l’autor i l’obra disponibles al Repositori Digital d’Educació:
- «Estimar en vers». El poema de la rosa als llavis, de Joan Salvat-Papasseit. Itinerari de lectura guiada per a la matèria de Llengua Catalana i Literatura de 2n de batxillerat. Autora: Ruth Garcia Puig
- «El poema de la rosa als llavis»: guia per al professorat i solucionari. Dossier didàctic sobre l’autor i l’obra publicat en el programa El Gust per la Lectura el curs 1999-2000. Autores: Montserrat Corrius i Carme Vilà
i també a l’apartat web de la commemoració oficial Any Salvat-Papasseit a xtec.













