Qui som

Si bé la competència literària desenvolupa en l’alumnat la sensibilitat estètica, el gust per la lectura, l’hàbit lector i la creativitat, l’educació literària contribueix a la formació de la persona en l’assoliment de les competències cultural, social i ciutadana. Interpretar, valorar i produir textos literaris dels diversos gèneres, temes i tòpics afavoreix la comprensió del món que ens envolta, el coneixement i vinculació a la llengua i cultura pròpia i d’altri.

Tot i que es parteix de models literaris, s’hi tractaran diverses disciplines com ara el teatre, el cinema, les arts plàstiques, etc. i es fomentarà el contacte amb formes literàries actuals impreses i digitals, així com amb pràctiques culturals emergents.

S’ha creat aquest espai dinàmic de comunicació transversal per:

• Afavorir l’intercanvi d’activitats, projectes i itineraris.
  • Oferir recursos per al professorat per treballar-los a l’aula o al centre.
  • Compartir recomanacions i novetats editorials.
  • Descobrir obres literàries de qualitat per llegir de manera autònoma o guiada en funció dels interessos, gustos i necessitats de l’alumnat.
  • Promoure la formació literària adreçada a l’educació primària, secundària i batxillerat per tal de crear una comunitat de lectors amb referents compartits.
  • Fomentar el contacte directe amb l’experiència de la literatura mitjançant rutes, espais i la visita d’autors.
  • Oferir eines per acostar el patrimoni literari català a l’alumnat mitjançant la lectura i el comentari de textos que ens ajudin a escoltar la veu dels autors i autores clàssics catalans en clau actual.

Esperem que us engresqueu a participar-hi.

L’equip d’educació literària

Servei de Suports i Recursos Lingüístics